סקר מנדטים: גם יחד - סמוטריץ' וחגית משה לא עוברים את אחוז החסימה

ארבעה ימים לסגירת הרשימות וסקר מנדטים חדש מראה כי גם איחוד של מפלגות הציונות הדתית והבית היהודי לא עוזר להם לעבור את אחוז החסימה | לאחר הצטרפות ראש עיריית שדרות, בנט עולה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 31/01/21 20:47 יח בשבט התשפא

סקר מנדטים: גם יחד - סמוטריץ' וחגית משה לא עוברים את אחוז החסימה
צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

הערב (א') פורסם סקר מנדטים בחדשות 12, ארבעה ימים למועד סגירת הרשימות. הליכוד ממשיכה לשמור על מעמדה כמפלגה הגדולה ביותר, עם 30 מנדטים. אל המקום השני עולה שוב מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד, עם 17 מנדטים, שלושה מעל גדעון סער, שזוכה ל-14 מנדטים בלבד. בכך, סער מאבד את המקום השני, שבו החזיק כמעט מאז הודעתו על הקמת "תקווה חדשה".

בנט עם ימינה מקבל 13 מנדטים, עלייה המיוחסת להצטרפותו מהיום של ראש עיריית שדרות, אלון דווידי, למפלגה. הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה ממשיכה לעמוד על 10 מנדטים בלבד.
ש"ס ויהדות התורה עם 8 מנדטים לכל אחת מהן, ישראל ביתנו עם 7.

העבודה בראשות יושבת הראש החדשה, מרב מיכאלי, עולה ל-5 מנדטים, בשורה לקראת ההצבעה לפריימריז של המפלגה, שיחולו מחר. עלייתה של העבודה באה על חשבון מרצ וכחול לבן, הנמצאות שתיהן על אחוז החסימה, עם 4 מנדטים כל אחת.

הסקר בודק גם את האופציה של ריצה משותפת של העבודה של מיכאלי עם 'הישראלים' של רון חולדאי, ברשימה אחת בראשות מרב מיכאלי, ומראה כי במצב כזה הן מקבלות יחד 7 מנדטים. אם הן רצות בנפרד, הישראלים בראשות חולדאי ממשיכה בקריסתה ולא עוברת את אחוז החסימה, מה שהוביל מוקדם יותר הבוקר לניסנקרון, שר המשפטים לשעבר שעבר לחולדאי מכחול לבן, לפרוש מהחיים הפוליטיים.

איחוד של בצלאל סמוטריץ' עם חגית משה, יו"ר הבית היהודי, מותיר את שניהם בחוץ והם אינם עוברים את אחוז החסימה, על אף איחוד של שתי המפלגות. גם עוצמה יהודית ונעם, שהודיעו על איחוד הבוקר, לא עוברות את אחוז החסימה. מפלגות נוספות שלא עוברות את אחוז החסימה: המפלגה הכלכלית של פרופ' ירון זליכה ותל"ם של בוגי יעלון.