בנט על סער: "שאחרים ישאלו את עצמם איפה הם היו ברגעים הקשים של ישראל"

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, התראיין לכיפה והדגיש כי על אף הביקורת הוא חלק בלתי נפרד מהמגזר: "אני לא משנה את עמדותיי במילימטר. לא בנוגע לשלמות הארץ, למערכת המשפט ובוודאי לא בנוגע לזהות היהודית של ישראל"

עדיאל שביט שירה שור, עדיאל שביט, חדשות כיפה 31/01/21 19:26 יח בשבט התשפא

בנט על סער: "שאחרים ישאלו את עצמם איפה הם היו ברגעים הקשים של ישראל"
בנט., צילום: כיפה

ארבעה ימים לסגירת הרשימות והמפלגות ממהרות לערוך איחודים ולגייס שמות חדשים. בימינה הכריזו היום (א') על צירופו של אלון דוידי לרשימת המפלגה לכנסת, עוד דמות ציונית דתית עם קשר עמוק לאנשי הפריפריה, כראש עיריית שדרות ב-7 השנים האחרונות. כזכור, בימינה זקוקים לאיחודים חזקים במפלגה, מאז הפרידו כוחות מבצלאל סמוטריץ'. בראיון לכיפה התייחס יו"ר ימינה נפתלי בנט לפרידה, ושולל כל חיבור מחודש לפני סגירת הרשימות.  

"אנחנו רצים קדימה" קובע בנט, "ההחלטה של בצלאל לצאת לדרך עצמאית, אני מכבד אותה. ימינה עוסקת בכל עם ישראל, פנינו להנהגה". בנט מותקף על ידי סמוטריץ' על שזנח את ערכי הציונות הדתית לטובת הכלכלה, אך בנט מתעקש כי עיסוק בכלכלה בתקופה זו זו מה שהציונות הדתית צריכה לעשות. "אנחנו מאמינים שהערכים של הציונות הדתית תמיד דיברו על חיבור של כלל עם ישראל ועל פנים להנהגה" אומר בנט. "הייתי שר הביטחון של כל עם ישראל, ומנכ"ל חברה של כל העובדים, לא רק דתיים. הקו שלנו, ואנחנו גאים בקו הזה, פנינו להנהגה לאומית".

מתי דיברת לאחרונה עם הרב דרוקמן? התפלאת מקריאתו לאיחודים?

"אני לא מתעסק בשיחות פרטיות. אני מתעסק כרגע בכך שמתחילת החודש מתו בישראל 1,400 ישראלים בחנק, ועוד אלפי עסקים נסגרו ואנחנו שוברים את השיא העולמי בימי סגר בישראל. אנחנו במשבר שנובע רק מכישלון מנהיגותי. אתה צריך כמה שיותר מהר להחליף את המנהיגות הכושלת במנהיגות אחרת, שלנו. ולכן אנחנו נחושים להקים את הממשלה בי' בניסן, ממשלה של אנשים ביצועיסטיים, נמרצים וערכיים שחושבים רק על טובת עם ישראל".

האם הוקל לך שבסוף הניתוק מסמוטריץ' הגיע ממנו ולא ממך?

"אין  לי אלא לאחל הצלחה לבצלאל על ההחלטה והיוזמה שלו ללכת לדרך עצמאית. אני מעריך אותו ומאחל את כל ההצלחה בעולם. אנחנו מתקדמים כדי להביא מנהיגות אחרת לישראל".

השאלה האם אין כאן הזדמנות, כשהחרד"לים כבר לא מאחוריך, האם זו לא הזדמנות להביא שינויים בתחומים נוספים, שלא עשית קודם, כמו דת ומדינה והיחס ללהט"ב, למשל.

"המוקד שלי הוא קודם כל להביא פרנסה למיליון ישראלים שכרגע מובטלים. יורדים עלי ואומרים, מה פתאום אתה כל הזמן ממוקד פרנסה. אני גאה בזה. התפקיד העליון של מנהיג בישראל הוא להביא לחם לעם. להביא פרנסה, כבוד, לעם. וכשמתים פה בקצב של 1,400 ישראלים בחודש. וכשכל כך הרבה אנשים בחרדה קיומית, דווקא ערכי הציונות הדתית הם כאלה שאומרים, הנני. אנחנו מתייצבים ואנחנו נעזור לכל עם ישראל. זה לא בא בחשבון על חשבון מילימטר של הערכים שלנו. אני לא משנה את עמדותיי במילימטר. לא בנוגע לשלמות הארץ, למערכת המשפט ולא בוודאי לא בנוגע לזהות היהודית של ישראל.

כרגע, דווקא בתור אדם חובש כיפה, ואני גאה בזה שאני חובש כיפה, משימת העל, כמו בועז בספר רות, כמו בספר בראשית, בתקופת רעב קודם כל מטפלים בלהציל חיי אדם. אנחנו במלחמה. זה היעד הבהול ביותר וזה לא בא על חשבון שום ערך אחר".

על סער: "לא לעמוד בצד ולבחור לוגואים למפלגה שאתה רוקח"

למרות העלייה בסקרים בנט, כבר למוד ניסיונות כואבים על הערכות יתר שהוא מקבל, אך הוא עדיין בטוח בההליכה העצמאית גם הפעם. "אין לנו ברירה אחרת. בלי החלפת הנהגה, המדינה תמשיך להתברבר ולדשדש" אומר בנט. "יש לי הערכה לא מבוטלת לראש הממשלה נתניהו. אני לא מגוש השנאה לנתניהו. אני לא מבין את הלוגיקה לא של מרצ, לא של ליברמן, לא של סער, לא של לפיד, אבל אני גם לא שותף לאלו הסוגדים לנתניהו". 

השאלה האם אתה עובר? האם אכן יצביעו לך?

"אנחנו רק מתחזקים משבוע לשבוע. אנחנו המפלגה היחידה שמציגה תכניות מאוד ברורות מה עושים בכלכלה, מה עושים בבריאות, מה עושים בכל תחום ותחום, ולכן ישנה מגמת התחזקות בשבועיים האחרונים. יחד עם ההתחברות גם של העצמאים וגם של אלון דווידי, אנחנו נראה רק המשך התחזקות לקראת הבחירות".

האם המסרים שלכם ושל תקווה חדשה לא מאוד דומים? האם לא נכון שתרוצו ביחד?

"לא, המסרים מאוד שונים. המסר שלהם במצע הוא שלוש מילים: 'רק לא ביבי'. אני לא הייתי חותם על מסמכים של גימיקים רק כדי לפגוע בנתניהו. אני חושב שהוא לא הנושא. אני חושב שהנושא זה עם ישראל והחלפת מנהיגות. השאלה היא לא להגיד מה לא, אלא מה כן. ואני מאמין שעוד קצת מאמץ של הציבור גם בציונות הדתית, ואני קורא לכל הציונות הדתית, שרואה את עצמה ככזו שמחברת את עם ישראל, ופניה להנהגה, לבוא איתנו. חד משמעית אנחנו הבית של הציונות הדתית והבית של כל עם ישראל".

סער הגיב להאשמות שלך כלפיו, שהרי גם אתה עושה קמפיין על כלכלה, כלכלה, כלכלה, אבל בסוף בישיבות בוועדת חוץ וביטחון, בנוגע לאיכונים, אתה לא היית.

"אני הקמתי את מלוניות הקורונה והבאתי את הבדיקות, נגד עמדת משרד הבריאות, נגד עמדת ראש הממשלה. ירדתי להיות פיזית בבני ברק, יחד עם הצנחנים, ובכפר קאסם ובביתר עילית. שאחרים ישאלו את עצמם איפה הם היו ברגעים כל כך קשים של עם ישראל. אתה יודע, זה כמו פיגוע, אם יש פיגוע אתה צריך לרוץ ולטפל בפצועים, לא לעמוד בצד ולבחור לוגואים למפלגה שאתה רוקח. אני מאמין במנהיגות שבאה לשטח, ואני אמשיך לעשות את זה, ואני כמובן מכבד אחרים".

ציינת קודם את החרדים. הרה פוליטיקאים מפחדים להתייחס לסוגייה, מפחד שאולי הם לא יצטרפו לקואליציה. בהקשר ללוויה שקרתה היום, אתה היית מאשר זאת?

"בוודאי שלא. התכנית החדשה שהצגתי, ישראל נקייה מקורונה היא פועלת בשיטה אחרת. במקום להתעסק כל היום בלהתווכח עם החרדים מה עושים בתוך בני ברק, צריך לקחת את משאבי המדינה, את כל מיליוני הבדיקות שאנחנו יכולים לעשות בשבוע, להסתער על ערים ירוקות ולהביא אותן לניקיון מוחלט מקורונה. אפשר בשניים-שלושה ימים לנקות את נתניה, תל אביב, חיפה, גבעת שמואל, פתח תקווה ובאר שבע.

אין מנוס אלא להכחיד את הקורונה. במקום מדיניות הסגרים, צריך מדיניות של הכחדת הקורונה שקיימת בכעשר מדינות ברחבי העולם. גם גרמניה עכשיו שוקלת את זה, אנגלה מרקל גם שוקלת לעבור למדיניות הכחדת קורונה. אני מקווה שהפעם הממשלה תאמץ את זה מחר ולא עוד עשרה חודשים אחרי עוד אלפי מתים. הרי בדיוק בתחילת השנה דיברתי על שליטה מוחלטת בנתב"ג והם לא עשו את זה, נזכרו רק בעשרה חודשים איחור. נקווה שהפעם זה לא יקרה".