עוצמה יהודית ונעם התאחדו

עוצמה יהודית ונעם חתמו על הסכם ריצה משותפת בבחירות: "קוראים לחברינו ממפלגות הציונות הדתית והבית היהודי להתחבר יחדיו ולהבטיח ייצוג משמעותי וחשוב לרשימה דתית לאומית מאוחדת"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 31/01/21 07:24 יח בשבט התשפא

עוצמה יהודית ונעם התאחדו
בן גביר ואבי מעוז חותמים, צילום: מטה עצמה ונעם

חיבור ראשון בימין. מפלגת עוצמה יהודית בראשות עו"ד איתמר ומפלגת 'נעם' מבית הר המור, בראשות אבי מעוז, חתמו הלילה (א') על הסכם ריצה משותפת בין המפלגות בבחירות הקרובות. בהסכם נכתב בין היתר כי "לאור האתגרים הניצבים בפני מדינת ישראל והצורך בהקמת ממשלת ימין חזקה ויציבה ולאור המטרה לחבר בין כלל המפלגות  המייצגות את הציונות הדתית ואת כל תורת ישראל  עם ישראל וארץ ישראל, הגיעו הצדדים להסכמה על ריצה משותפת". 

סמוטריץ' מתחייב: "תהיה מפלגה אחת גדולה ומגוונת"

במעמד החתימה הבוקר קראו עו"ד בן גביר ומעוז ליו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', וליו"ר הבית היהודי חגית משה, כמו גם לגורמים נוספים בציונות הדתית: לשבת עוד היום ולחתום על הסכם משותף ובכך "למנוע סופית הקמת ממשלת שמאל".

יש לציין כי לא נמסרו פרטים על אופי הריצה המשותפת, מיקומי נציגי המפלגות ברשימה או פרטים אחרים. נראה כי בשתי המפלגות, המזוהות עם ציבורי הקצה במגזר, אם מבחינה דתית ואם מבחינה פוליטית, ממתינים לסמוטריץ' ולחגית משה כדי להשלים את התמונה.

עם חתימת ההסכם ציין עו"ד בן גביר כי "עם ישראל מתעורר לבוקר חדש עם בשורה נפלאה. כדי למנוע הקמת ממשלת שמאל חייבים אחודים בימין והחיבור עם חברנו היקרים ממפלגת נעם שפועלים במסירות לדאוג לזהותה היהודית של המדינה לחוסנה הביטחוני והחברתי הוא חיבור מנצח. אני קורא לכל הגורמים הנוספים הן באיחוד הלאומי והן בבית היהודי לחבור ולהציג נבחרת מנצחת שתמנע הקמת ממשלת שמאל. כוחנו באחדותנו".

יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז ברך על ההסכם באומרו: "אני שמח מאוד על החיבור עם איתמר בן גביר ועוצמה יהודית, מפלגה ששמה את עם ישראל במרכז, מדברת לקהלים גדולים ומגוונים בציבוריות הישראלית, ואנחנו מאמינים שהסכם השותפות הבוקר מהווה רק חולייה אחת בשרשרת חיבורים שתביא לרשימה דתית לאומית מאוחדת וחזקה. אנחנו עדים בחודשים האחרונים לאווירה הציבורית שקוראת לאחדות בין המפלגות השונות בציונות הדתית וסקרים ברורים שמוכיחים כי הציבור הדתי לאומי יידע לגמול למפלגה מאוחדת שתדע להתאחד סביב הזהות היהודית. אני קורא לחבריי מהבית היהודי וממפלגת הציונות הדתית להתחבר יחדיו ולהבטיח שבקדנציה הבאה יהיה ייצוג משמעותי וחשוב לרשימה דתית לאומית מאוחדת". 

עו"ד איתמר בן גביר, (44) מתגורר בחברון, נשוי לאילה ואב לשישה. הוא גדל במבשרת ציון בין להורים יוצאי עיראק וכורדיסטן אימו הייתה באצ"ל אביו מבוני ירושלים פעיל למען ארץ ישראל מגיל 14. בן גביר הוא אישיות מוכרת מאוד בימין האידאולוגי; הוא ממייסדי עוצמה יהודית ולאורך השנים שימש בתפקידים ציבוריים שונים.  בגירוש גוש קטיף עבר עם רעייתו להתגורר בגוש והורחק משם בצו מנהלי ללא משפט. בשנת 2013 פתח משרד עורכי דין וזכה להצלחות רבות בראשם הזיכוי היחיד בפרשת דומא במהלכו בן גביר הוביל לזיכוים רבים  ולפיצויים של מיליוני שקלים בשל מעצרי שווא והתנכלות לפעילי ימין ולחרדים והגן על חיילי צה"ל   בתיקים שונים שהמערכת לא גיבתה אותם.

מעוז (64) הוא תושב עיר דוד, נשוי לגלית, אב לעשרה ילדים ונכדים רבים. הוא ממייסדי מפלגת 'ישראל בעלייה' שזכתה להצלחה גדולה בבחירות 96 בעקבותיה מונה כראש לשכת השר נתן שרסנקי.  בין השנים 1999-2000 כיהן כמנכ"ל משרד הפנים, ובשנים 2001 – 2004 כיהן כמנכ"ל משרד השיכון אז התפטר מתפקידו במחאה על תכנית ההתנתקות. בתפקידו כמנכ"ל משרד השיכון פעל רבות להעמקת ההתיישבות היהודית בנגב, בגליל וביהודה ושומרון. במהלך השנים כיהן כחבר קבוע מטעם ממשלת ישראל במועצת מקרקעי ישראל, כחבר במועצה הארצית לתכנון ובניה, ועמד בראשות דירקטוריונים ממשלתיים נוספים. כיום משמש מעוז כיזם בתחומי הנדל"ן ויועץ לחברות בנושא רגולציה, תכנון וקידום פרויקטים. ביולי 2019, לקראת הבחירות לכנסת ה- 22, הקים את מפלגת נעם וכיום עומד בראשה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן