אהוד ברק מפתיע: "הייתי בוחר במרב מיכאלי"

ראש הממשלה לשעבר, שכיהן פעמיים בראשות מפלגת העבודה, כתב שלו היה יכול לבחור היה מצביע עבור מיכאלי: "אחרי רכבת ההרים שהיא חוותה במפלגה, מגיע לה לעמוד בראש"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/01/21 14:34 יא בשבט התשפא

אהוד ברק מפתיע: "הייתי בוחר במרב מיכאלי"
אהוד ברק, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הפריימריז לראשות מפלגת העבודה נמשכים, ואיתם ההפתעה של היום. ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, כתב בטוויטר כי לו היה מצביע בפריימריז, היה בוחר בח"כ מרב מיכאלי לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה. 

היום: הפריימריז לראשות מפלגת העבודה

לדברי ברק, "אני הייתי בוחר במרב. היא חזקה, עקבית, עצמאית בעמדותיה וערכית. אחרי רכבת ההרים שהיא חוותה במפלגה, מגיע לה לעמוד בראש. מאחל הצלחה למפלגת העבודה. אני הייתי בוחר בה".

כזכור, הפריימריז נפתחו הבוקר (א'), כש-37 אלף מתפקדים יוכלו לבחור ביו"ר הבא, בבחירות שיתקיימו באופן ממוחשב במאה קלפיות, שמוקמו בשבעים אתרי הצבעה בכל רחבי הארץ. הקלפיות ייפתחו בשעה 11:00 וייסגרו בשעה 19:00. ההערכה במפלגה היא כי התוצאות יימסרו זמן קצר לאחר סגירת הקלפיות.

המועמדים, מלבד ח"כ מרב מיכאלי, הם אבי שקד, גיל ביילין, יצחק טיים, נאוה כץ, דוד לנדסמן ועופר סגמן. במערכת הפוליטית מעריכים כי כל תוצאה אחרת מלבד ניצחון של מיכאלי בסיבוב הראשון תהיה סנסציונית. המועמד הבולט מלבד מיכאלי הוא אבי שקד, הנחשב למועמד מטעמו של עמיר פרץ.

 


(מירב מיכאלי באולפן כיפה)

מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, אמר כי "מפלגת העבודה היא דמוקרטית, היחידה שמקיימת בחירות מקדימות ליו"ר ולרשימה בהיקף שכזה לקראת הבחירות לכנסת ה-24". לדבריו, "אני מאמין שהאנרגיות שייווצרו כתוצאה מהתהליך הדמוקרטי הזה יביאו בהמשך למגמה שתעמיד את מפלגת העבודה על הרגליים".

ההערכה הרווחת היא כי אם, כצפוי, תיבחר מיכאלי, היא תפעל בהקדם ליצירת חיבורים לקראת סגירת הרשימות לכנסת, בעוד פחות משבועיים. על פי דיווח הבוקר בכאן חדשות, מיכאלי צפויה לחבור לרון חולדאי ולמפלגת 'הישראלים', ולקבל מקום ברביעייה הראשונה, כשמפלגת העבודה תשמור על עצמאותה בתוך הרשימה.