היום: הפריימריז לראשות מפלגת העבודה

שבעה מועמדים, רובם אלמונים, מתמודדים על ראשות מפלגת השלטון לשעבר, כשהמועמדת הבולטת היא ח"כ מרב מיכאלי. כ-37 אלף מתפקדים יוכלו לבחור את היו"ר הבא של המפלגה, וההערכה היא כי תתחבר אל אחת מסיעות המרכז-שמאל לריצה משותפת

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/01/21 09:15 יא בשבט התשפא

היום: הפריימריז לראשות מפלגת העבודה
מרב מיכאלי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

מתפקדי מפלגת העבודה ייצאו היום (א') לבחור את יו"ר המפלגה, בפעם המי יודע כמה בשנים האחרונות. אחרי פרישתו של עמיר פרץ, והמאבק של ח"כ מרב מיכאלי לקיום פריימריז, פסק לבסוף בית המשפט העליון כי יש לקיים פריימריז, בניגוד להחלטתו של פרץ לבחור את היו"ר החדש בוועידת המפלגה, והבוקר ייצא הפריימריז לדרך.

העליון אישר: הפריימריז במפלגת העבודה - יתקיים כסדרו

37 אלף מתפקדים יוכלו לבחור ביו"ר הבא, בבחירות שיתקיימו באופן ממוחשב במאה קלפיות, שמוקמו בשבעים אתרי הצבעה בכל רחבי הארץ. הקלפיות ייפתחו בשעה 11:00 וייסגרו בשעה 19:00. ההערכה במפלגה היא כי התוצאות יימסרו זמן קצר לאחר סגירת הקלפיות.

המועמדים, מלבד ח"כ מרב מיכאלי, הם אבי שקד, גיל ביילין, יצחק טיים, נאוה כץ, דוד לנדסמן ועופר סגמן. במערכת הפוליטית מעריכים כי כל תוצאה אחרת מלבד ניצחון של מיכאלי בסיבוב הראשון תהיה סנסציונית. המועמד הבולט מלבד מיכאלי הוא אבי שקד, הנחשב למועמד מטעמו של עמיר פרץ.

 


(מירב מיכאלי באולפן כיפה)

מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, אמר כי "מפלגת העבודה היא דמוקרטית, היחידה שמקיימת בחירות מקדימות ליו"ר ולרשימה בהיקף שכזה לקראת הבחירות לכנסת ה-24". לדבריו, "אני מאמין שהאנרגיות שייווצרו כתוצאה מהתהליך הדמוקרטי הזה יביאו בהמשך למגמה שתעמיד את מפלגת העבודה על הרגליים".

ההערכה הרווחת היא כי אם, כצפוי, תיבחר מיכאלי, היא תפעל בהקדם ליצירת חיבורים לקראת סגירת הרשימות לכנסת, בעוד פחות משבועיים. על פי דיווח הבוקר בכאן חדשות, מיכאלי צפויה לחבור לרון חולדאי ולמפלגת 'הישראלים', ולקבל מקום ברביעייה הראשונה, כשמפלגת העבודה תשמור על עצמאותה בתוך הרשימה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן