פרסום ראשון ראש ישיבת הסדר לשעבר מקים מפלגה: "קואליציה רחבה ככל האפשר"

מפלגה חדשה עם נוכחות מגזרית בולטת הגישה את מועמדותה לרשם המפלגות: המפלגה תיקרא 'רעות' ותפעל ליציבות שלטונית, אחדות העם וקיום תהליכי שיח וגישור בין הקצוות | הרב אביב זגלמן מקים המפלגה: "נערכים לרוץ לבחירות"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 02/08/22 13:08 ה באב התשפב

ראש ישיבת הסדר לשעבר מקים מפלגה: "קואליציה רחבה ככל האפשר"
הרב אביב זגלמן, צילום: צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של ישיבת חולון

מפלגה חדשה: בצל הקרבות של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, ניסיון התקומה של הבית היהודי, ההצהרות של שקד ומפלגה מסתורית שהוקמה לפני כשבועיים, נראה ששחקן נוסף מצטרף לזירה. לרשם המפלגות הוגשה בימים האחרונים בקשה לרישום מפלגה בראשה עומד הרב אביב זגלמן, ראש ישיבת ההסדר בחולון לשעבר.

מקים המפלגה: "יש לנו פטנט לנצח את השיטה"

המפלגה, שתישא את השם 'רעות', תשאף ל"אחדות העם, יציבות שלטונית, קואליציה רחבה ככל האפשר וקיום תהליכי שיח וגישור בין קצוות". מי שעומד בראש הרשימה, כאמור, הוא הרב אביב זגלמן שעלה לכותרת בעבר כאשר סירב לקבל בוגרי הר המור ללמד בישיבת חולון בראשה עמד.

מטרות המפלגה

בשיחה עם חדשות כיפה מסביר הרב זגלמן: "יש לנו פטנט לנצח את השיטה. אנחנו בונים את הרשימה מפעילים לשינוי חברתי שפועלים בכיוונים מנוגדים, אבל יותר מזה הם נחושים לפעול יחד. אנחנו לא רוצים לצאת בהצהרות של גבולות גזרה, זו בדיוק הבעיה של הפוליטיקה הנוכחית". עוד הוא מוסיף: "אנחנו נערכים לרוץ לבחירות. יש כמה תחנות יציאה שבהן נשקול את העניין שוב. כרגע אין לנו מועמד לראשות הממשלה, מה שאנחנו רוצים לעשות במידה וניבחר הוא להשפיע על עיצוב קואליציה רחבה ככל האפשר".

"הממשלה שהייתה מבוססת על החרמה של חלק גדול מהמפלגות והעם"

לגביי המהלך של בנט בהקמת הממשלה אומר הרב זגלמן: "זו ממשלה שהייתה מבוססת על החרמה של חלק גדול מהמפלגות והעם, אבל אני לא שופט את בנט כי לא הייתי במקום שלו. למה אני צריך לשפוט אותו? אני לא נכנס לצעד הזה. יש נקודת אמת בצעד להתאחד, אבל בצורה הזו של חרם זה דבר שהוא לא מה שאנחנו רוצים".

רשימת המייסדים

רשימת המייסדים

בשיחה עם חדשות כיפה מספר עורך הדין אריאל גולן, מספר 2 ברשימת 'רעות':  "יצאנו לרחוב כדי להחתים מאה אנשים, הייתה היענות מטורפת. אנשים חתמו אחד אחרי השני". על המהלך של בנט בשנה האחרונה אומר גולן: "איחודים בדרך כלל הם טובים, הבעיה היא שהוא יצא בהצהרות לפני הבחירות ואז הלך הפוך. אם בנט היה אומר מראש שהוא הולך לאחדות אני חושב שהוא היה מצליח הרבה יותר".