בחירות 2022

פרסום ראשון גורמים בציונות הדתית נגד סמוטריץ': ההסכם עם בן גביר מאוד בעייתי

יו"ר מפלגת הציונות הדתית סמוטריץ', חוגג הערב הסכם מסתמן עם יו"ר עוצמה יהודית בן גביר, אולם חלקים במפלגתו שלו מותחים עליו ביקורת קשה: "מה עם הציונות הדתית הקלאסית? אין איזון, הרשימה הופכת לקיצונית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/08/22 21:31 ד באב התשפב

גורמים בציונות הדתית נגד סמוטריץ': ההסכם עם בן גביר מאוד בעייתי
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר מפלגת הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' העביר הערב (ב') הצעה לאיחוד בין מפלגתו ובין מפלגת עוצמה יהודית של איתמר בן גביר. בן גביר הסכים להצעה, אולם מייד לאחר מכן הופנתה ביקורת כנגד סמוטריץ' מתוך מפלגת הציונות הדתית. 

גורמים במפלגה נגד סמוטריץ': "הרשימה הופכת לקיצונית"

גורמים במפלגה אומרים הערב על ההסכם של סמוטריץ' עם בן גביר ועל כך שנותרו למעשה רק ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה למתמודדי הפריימריז: "ההסכם הזה אדיב מדי זה מאוד בעייתי". גורמים אחרים הוסיפו: "זה מייתר את הפריימריז. מה עם הציונות הדתית הקלאסית? לא נשאר לה מקום כשחצי מהרשימה היא בן גביר, אין איזון, הרשימה הופכת לקיצונית".

נזכיר כי על פי ההסכם המסתמן, המפלגות ירוצו ברשימה אחת, בהנהגה משותפת ומקומות 2, 5, 9, ו-10 יוקצו לעוצמה יהודית. בנוסף, סמוטריץ' דרש כי המקום השביעי יהיה מועמד שיהיה מוסכם על שני הצדדים.

ארנון סגל: "מברך על האיחוד הגדול"

חלק מהמתמודדים בפריימריז בחרו דווקא לברך על ההסכם, ארנון סגל, המועמד למפלגת הציונות הדתית כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏מברך על האיחוד הגדול הצפוי בימין. אחדות היא כוח ובשורה גדולה. מפציר בכולם להשלים את המהלך ולהתאחד סופית למפלגה אחת שבוחרת את נציגיה בבחירות חופשיות. מה שטוב למנעד העצום בליכוד טוב בהחלט גם לימין המאמין".