סערת הר המור | ראש ישיבת חולון : "לא החרמתי את הר המור"

ראש ישיבת חולון הרב אביב זגלמן בתגובה נוספת על הפרשה שעורר, "בטופס הגשת המועמדות לתפקיד, בקשתי לציין אם המועמד בוגר הר המור, לא בגלל שאני מחרים אותם, אלא בגלל שזהו חיסרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/20 08:45 כ בסיון התשפ

סערת הר המור | ראש ישיבת חולון : "לא החרמתי את הר המור"
ישיבת הר המור, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר תגובתו הקודמת בנוגע לסערה שעורר בשל הבחירה לסנן מועמדים בוגרי הר המור לישיבתו, ראש ישיבת חולון הרב אביב זגלמן, מגיב שוב ומבהיר:

"לא החרמתי את הר המור. אעמיד את העובדות על דיוקן: ישיבת חולון נמצאת ברוך ה' בצמיחה, ואנו מגייסים איש צוות. כשמפרסמים מודעת דרושים לתפקיד זה, ולישיבה במרכז הארץ, מקבלים מאות קורות חיים. אי אפשר לעשות מחקר על כל מועמד, וצריך לסנן לפי קריטריונים. במסגרת לימודי לתואר שני במנהל עסקים, עשיתי קורס במיון עובדים. השיטה היא להעריך בקירוב את היתרונות והחסרונות הרלוונטיים.

"לדוגמא: העדפת עובד עם ניסיון, ואף כדרישת סף, איננה "החרמה" של מי שאין לו ניסיון. ייתכן שיימצא יוצא דופן, שאין לו ניסיון, ובכל אופן כישוריו יבשרו הצלחה בתפקיד. אך כיוון שניסיון הוא יתרון, הממיין מתעלם מחסרי הניסיון", אמר הרב.

והוסיף, "בטופס הגשת המועמדות לתפקיד, בקשתי לציין אם המועמד בוגר הר המור, לא בגלל שאני מחרים אותם, אלא בגלל שזהו חיסרון. הערכתי בקירוב שהוא עלול להיות בעל מחלוקת. בדומה לשאלה זו בטופס, היו שאלות רבות, שמבקשות למיין את קורות החיים: נכונות לגור בחולון, ציפיות שכר, כמה שנים למד בישיבה, וכו'. תודות לכך עלי לבחון לעומק רק עשרות קורות חיים".

לדבריו, "כמובן שאם יפנה מועמד, שיאמר שהקריטריון לא משקף, אבחן אותו לגופו. כך לדוגמא פנה אלי מועמד שאין לו נכונות לגור בחולון, אך מכלול יתרונותיו, ונכונותו להגיע לשבתות לישיבה, הביאו להמשך התהליך אתו. ואכן פנה אלי מועמד בלשון זו: "הרב אביב היקר. למדתי בהר המור, ואני בטוח שהיית שמח לפגוש אותי ולגלות שאני יכול להשתלב בישיבתך בנועם בשמחה ובכבוד לכל תלמידי החכמים". כמובן שהמשכתי אתו בתהליך".

לסיום כתב, "כל שעשיתי, כדי למחות בדפוסי המחלוקת של הר המור, הוא לא להסתיר, אלא לחשוף בטופס, שמבחינתי בוגר הר המור זהו כנראה חיסרון".