סמוטריץ' תוקף: להצביע לבנט זה להיות פראייר

יו"ר האיחוד הלאומי דיבר בחוג בית בדרום הארץ, ותקף את יו"ר הימין החדש, את חברת מפלגתו אלונה ברקת - "תמכה בהתנתקות", את פייגלין: "מוכר אשליות לציבור", והוסיף כי הבחירות הללו הן קריטיות, אך בסופו של דבר "כל עם ישראל יחזור בתשובה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/04/19 16:09 כז באדר ב'

סמוטריץ' תוקף: להצביע לבנט זה להיות פראייר
עולה להתקפה. סמוטריץ ובנט בימים יפים יותר, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

פחות משבוע לבחירות, והירי בנגמ"ש רק מתגבר. יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', תוקף בחוג בית את יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט. בהקלטה מחוג בית שהתקיים בדרום הארץ, ופורסמה באתר 'וואלה', נשמע סמוטריץ' אומר כי בנט לא עומד בדיבורו: "כשנפתלי יצא לדרך הוא אמר שהוא הולך להביא ימין חילוני, אנשים שלא הולכים להצביע למפלגה דתית. הקמפיין שלו בסוף שבוע זה 'ציונות דתית להנהגה הלאומית'. ראבק, אמרת שאתה לא מפלגה של הציונות הדתית, על מה אתה מדבר? אלא מה? החילונים לא באו. נשארו בליכוד או אצל גנץ, ולכן הוא מדשדש". תקף מס' 2 באיחוד מפלגות הימין.

סמוטריץ' הוסיף כי הציונות הדתית לא שייכת לאף אחד, אך בנט לא רואה עצמו מחויב אליה, ועל כן להצביע לו זה "להיות פראייר": "אני לא בא בטענות, בעיניי זה לגיטימי. הציונות הדתית לא שייכת לי, לא שייכת לו. שכל אחד יחליט למי הוא מצביע, אבל אני חושב שזה להיות פראייר להצביע למישהו שאומר 'תצביע לי בלי שאני חייב לך כלום". עוד טוען יו"ר האיחוד הלאומי, שותפו לשעבר של בנט במפלגת הציונות הדתית, כי בנט אמר שהעובדה שהוא מחויב למגזר, "זה רחיים על צווארי".

על אלונה ברקת, מס' 3 בימין החדש, אמר סמוטריץ' כי הוא לא מאמין לה: "אלונה ברקת תמכה בהתנתקות. היא אומרת שחזרה בה, לא יודע אם זה אמיתי. יש המון אנשים שיסכימו להגיד שהתפכחו כדי לקבל מקום שלישי ואולי תפקיד שר ולכן אני מתקשה להאמין לזה".

אלונה ברקת

אלונה ברקת. לא מאמין להצילום: תומר נויברג, פלאש 90

יעד נוסף למתקפה מצד סמוטריץ', ולמעשה מצד כל מפלגות הימין בשבועות האחרונים, הוא משה פייגלין ומפלגתו, זהות, אשר הסקרים חוזים לה מעבר של אחוז החסימה. יו"ר האיחוד הלאומי אומר כי פייגלין מוכר אשליות לציבור, וכי אף אחד לא יודע מהן העמדות האמיתיות של חברי מפלגתו: "חוץ מפייגלין, אנחנו לא מכירים אף אחד, פייגלין עצמו לא הכיר שם אף אחד עד לפני חצי שנה. הם כולם נבחרו בפריימריז פתוחים כאלה".

לדברי סמוטריץ', פייגלין מוכר "אשליה שבעיקר מדברת לצעירים. בא בן אדם ואומר להם 'תנו לי את המפתחות ואעשה פה גן עדן'. אני מת שהוא ייכנס כי יתברר שיש פער בין אמירות לביצוע, והציבור יבין שלמכור אשליות לא עולה כסף ולבצע זה יותר מורכב". והוסיף כי יו"ר זהות כלל לא מכיר את חברי מפלגתו, "אתם לא מכניסים לכנסת רק את היו"ר או את המצע, אתם מכניסים אנשים. הסכמי אוסלו נחתמו כי שלושה ח"כים מצומת תמכו בהם ורפול לא הכיר את הספסלים האחוריים שלו. התחייבות למצע היא קשקוש, אף אחד לא מחויב. אנשים נכנסים לכנסת, ומחליפים מפלגות כמו גרביים".

יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין

יו"ר מפלגת זהות, משה פייגליןצילום: פלאש 90

על הבחירות הקרבות אמר יו"ר האיחוד הלאומי כי "הבחירות הן קריטיות". והוסיף: "הימין ישן כי טוב לנו. זה טבעי, האוטו נוסע וטוב לנו. הצד השני מרגיש שגונבים לו את המדינה, אז הוא באטרף, הוא ברחובות משקיע את כל האנרגיות והתקשורת איתו. ובסוף כל הטוב הזה של ממשלת ימין יכול להתהפך. (גנץ) בונה על זה שהחרדים יילכו איתו ויאיר לפיד יוותר על הרוטציה רגע אחד אחרי".

לסיכום אמר סמוטריץ' כי "רוב עם ישראל היום הוא ציוני דתי, לכן באמת באמת הפוטנציאל שלנו הוא אדיר. אני בטוח שכל המפלגות יהיו יום אחד ציונות דתית, ברור לי שמפלגת השלטון תהיה ציונית דתית". כשאחד הנוכחים צין כי "לא בדור שלנו זה יקרה", סמוטריץ' הגיב: "מי אמר לך? כל עם ישראל יחזור בתשובה, וכשהוא יחזור בתשובה, הוא יחיה על פי התורה וזה להיות ציונות דתית".

ממפלגת הימין החדש נמסר בתגובה לדברים: "צר לנו שהרב פרץ, בצלאל סמוטריץ' ובן גביר תוקפים מבוקר עד ליל את שקד ובנט. נזכיר ששקד ובנט הם שבלמו מדינה פלסטינית, שקד ובנט מנעו שחרור מחבלים, שקד ובנט פירקו את קרטל תנובה ומונופול האוניברסיטאות, שקד ובנט חוללו מהפכה במינוי שופטים לבג"ץ. אנחנו נמשיך לעסוק בשכנוע אנשים להצביע לשקד ובנט, ולא נתקוף את סמוטריץ, פרץ ובן גביר".