בנט על פייגלין: "מחרטט בלי הפסק"

יו"ר הימין החדש במתקפה על מפלגת זהות ועל העומד בראשה. "ראיתי בהיסטוריה של ישראל שרלטנים שמספרים המצאות ללא בסיס, ואנשים נוהרים אחריהם". פייגלין: "אולי באמת תעשה מהפכה בביטחון. אבל בכל מה שקשור לחינוך, אנחנו לא בטוחים שהפנמת את החומר"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 25/03/19 15:16 יח באדר ב'

בנט על פייגלין: "מחרטט בלי הפסק"
יושבי ראש בראש | נפתלי בנט ומשה פייגלין, צילום: פלאש 90, תומר נויברג

יו"ר מפלגת הימין החדש, שר החינוך נפתלי בנט תקף היום (ב') את יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין. בשידור חי בדף הפייסבוק ענה בנט על שאלות הגולשים, תקף את התנהלותו של פייגלין ואמר כי יו"ר זהות הוא כמו החלילן מהמלין שהוביל בחלילו ילדים לתוך הנהר. בסקרים האחרונים, שתי המפלגות מקבלות מספר כמעט זהה של מנדטים, דבר שמסביר את היריבות בין השניים. פייגלין עצמו לא נשאר אדיש לביקורת של בנט ופרסם סרטון בפייסבוק בו הוא סותר את טענותיו של שר החינוך.

בשיחת הווידאו עם הגולשים בפייסבוק, אמר השר בנט כי פייגלין היה חבר כנסת שלא הותיר שום חותם. "20 שנה בפוליטיקה והוא לא הותיר חותם בשום מקום. לעומת זאת, איילת ואני שלא פוחדים מאיש נכנסנו לפוליטיקה ושינינו מקצה לקצה". בנט שאל את הגולשים באותה שיחה: "כמה מונופולים וקרטלים הוא פירק? האם אי-פעם הוא ישב בקבינט והבין את מערכת הלחצים שיש בעולם האמיתי? מה הוא עשה?" באשר למשנתו הליברלית של פייגלין, אמר בנט: "הוא כותב ספרים באיזושהי אוטופיה. קל נורא לכתוב ספרים אוטופיים. שום דבר שם לא מקורי. אין שום דבר מקורי במצע של זהות. הכל לקוח מספרים על קפיטליזם שקראתי כשהייתי בן 14 אצל איין ראנד, וכשהייתי בן 22 אצל מילטון פרידמן ופרידריך האייק. זה הכל פלגיאט נחמד".


יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין בראיון לחדשות כיפה

פייגלין

פייגליןצילום: פלאש90

שר החינוך בנט התייחס גם לרעיון אותו מציע פייגלין לשיפור מערכת החינוך - "שיטת השוברים". בנט אמר כי אותה שיטה נמצאת אצל מילטון פרידמן כבר משנות ה-60. "זה פלגיאט גדול. אפשר לפרק הכל. ראיתי ראיון עם פייגלין שבו הוא מתאר את מערכת החינוך עם תקציב של 100 מיליארד שקלים. זה היה המשפט הראשון שלו. תקציב מערכת החינוך הוא 60 מיליארד שקלים. אתה מנסה להיות בן אדם רציני וסתם זורק נתונים. אחר כך הוא אומר שמערכת החינוך בישראל מוציאה 'פר' ילד מספר שלוש בעולם. פשוט לא נכון, אנחנו מספר 30 או 40 'פר קפיטה' (ראש של תלמיד). אגב, אני לא חושב שזאת הבעיה, אבל זאת חוסר מקצועיות וחוסר רצינות. איך מישהו שבשנייה הראשונה שמדבר על שיטת שוברים לא מבין שום דבר בחינוך ונותן נתונים לא נכונים על מה שקורה בארץ ובעולם. כמה אפשר לחרטט? חליק, תהיו רציניים. שאלתם את עצמכם האם במערכות החינוך הטובות בעולם יש שיטת שוברים? בפינלנד אין, בקוריאה הדרומית אין. האם יש איזושהי מערכת חינוך בעולם שיש בה את שיטת השוברים והיה זינוק אדיר? לא. אבל למה לא להלהיב את כולם?"

https://www.facebook.com/ZehutExplained/videos/374927826429719/?__xts__[0]=68.ARBlBZbxmOhJhbEc58XrtZSKWdhMyfloplbkrbMyXY8foN5QlMUu3NyGHDu1D6-gK2279CDIFvrSRJ1XhwyAtkkSrYOgDZ7tYWvyAl9M-euCFwopPUut-l_FoPtBAXFA-jkSOJwJRAlPPWbU3BoE1F-mJQJbBgQ4GaxfobUl0IksAy5E_X11jPjWTnTNKfCNje31AyLNT3JOiFyRFoiWRYXj1VRP9FA14IZxUIxUhFb3AtSEqgfLbHUqpeWp1K_6NZvduiA8lG2IPHN2R-i2xAaG4V2EeCQFdq_MZcbjmJJH0mrhfmaMg_LD8nIS0A0djx7qVqLIpFkRxBOhi8-QnAHTVQgl4CiPSv4&__tn__=-R
התגובה של פייגלין לבנט

הליכוד
28
הליכוד
כחול לבן
32
כחול לבן
שס
6
שס
ישראל ביתנו
4
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
4
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
7
יהדות התורה
זהות
4
זהות
העבודה-גשר
10
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי ערוץ 12 בתאריך 24/03
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

.
על נהירת צעירים אחרי פייגלין, אמר בנט: "אני רואה כל כך הרבה אנשים נוהרים, יש דור צעיר שרוצה מאוד פתרונות קסם, ופייגלין הוא כמו החלילן מהמלין שהוביל בחלילו ילדים לתוך הנהר. ההבדל בינינו לבינו הוא שהוא 'בתיאוריה'", אמר בנט. "בתיאוריה אפשר לצייר אוטופיה שבה הכל מושלם. ב-20 שנותיו בפוליטיקה פייגלין לא הצליח. הוא הוביל אנשים למנהיגות יהודית - לא הצליח, הוא הוביל אותם לליכוד ואמר רק הליכוד - ולא הצליח. עכשיו הוא מספר סיפורים שאתם יודעים מראש שזאת איזושהי בועה שתתנפץ".

ג

ג'וינטים של קנאביסצילום: shutterstock

יו"ר הימין החדש התייחס גם ליוזמה לאישור עישון קנאביס בישראל ואמר כי: "בכלל לא בדקתי את סוגיית הלגליזציה ועוד הבטחות שהוא מפריח, אבל אני קורא לצעירים - תהיו רציניים. להפריח הבטחות חסרות יסוד על-סמך נתונים חסרי יסוד זה דבר לא הגיוני. כשעוברים נושא-נושא, הוא מחרטט בלי הפסק. אני אומר את זה כי אני דואג. ראיתי בהיסטוריה של ישראל שרלטנים, נוכלים שמספרים המצאות שאין להן שום בסיס, ואנשים נוהרים אחריהם. ואחרי הבחירות כשהם רואים ששום דבר לא קיים, ושבגלל המגלומניות הם משלמים מחיר כבד מאוד, אז הם מצטערים, ואני לא רוצה שתצטערו".

"הייתה פעם מפלגת צומת של רפול", אמר בנט. "רפול לא היה חרטטן, אבל הביא איתו כל מיני אנשים הזויים, ששיחדו אותם בתפקידי שרים לתמוך בהסכם אוסלו. בזכות מפלגת הזויים כזאת בשנות ה-90 העברנו לערפאת שטחי מולדת. אני רואה את כל התרחיש שבו בני גנץ נהיה ראש ממשלה בגלל השטויות של פייגלין שהלעיט צעירים תמימים ללכת בדרכו".