הצעת הרב פרץ וסמוטריץ' לחיבור עם שקד ובנט

לחדשות כיפה נודע כי אחד הכיוונים שנבחנו מצד הבית היהודי-איחוד לאומי, הוא ויתור של הרב פרץ על הבכורה עבור שקד, בתמורה לקבלת יותר מקומות בעשירייה הראשונה

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 22/07/19 15:37 יט בתמוז התשעט

הצעת הרב פרץ וסמוטריץ' לחיבור עם שקד ובנט
יגבשו מתווה שיוסכם על כולם? סמוטריץ', פרץ, בנט ושקד, צילום: אלסטר, פלאש 90, יהונתן סינדל ופלאש 90

יממה לאחר שאיילת שקד הוכרזה כיו"ר הימין החדש ועשרה ימים לפני מועד סגירת הרשימות לכנסת, המגעים לחיבור כולל בימין הדתי עולים מדרגה. לחדשות כיפה נודע כי במצב מסוים הרב רפי פרץ יהיה מוכן לוותר על המקום הראשון עבור שקד.

לפי המתווה המוצע, בתמורה לשיבוצה של יו"ר הימין החדש בראש הרשימה, ישובצו הרב פרץ ובצלאל סמוטריץ' במקומות השני והשלישי, ואילו נפתלי בנט ימוקם רביעי. עוד לפי ההצעה, לבית היהודי-איחוד לאומי יהיו חמישה נציגים בעשירייה הראשונה, לימין החדש ארבעה ומקום אחד ישוריין ליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר.

נתניהו

מצביעי שקד ובנט ולא יעמדו בקמפיין הגוועלד שלו? נתניהו צילום: פלאש 90

במפלגה של הרב פרץ וסמוטריץ' לא מתרשמים מהסקרים המחמיאים להובלתה של שקד את הרשימה המאוחדת וכן למספר המנדטים שהם מנבאים לה. לדבריהם, לבית היהודי-איחוד לאומי יש בסיס מצביעים מוצק שלא יעזוב כעט בשום שלב, ואילו לימין החדש ישנם תומכים פחות הדוקים. במפלגה סבורים כי במקרה וראש הממשלה יפצח שוב "בקמפיין גוועלד" לקראת מועד הבחירות, תומכי שקד ובנט יהיו אלה שינטשו ויקטינו את כוחה של הרשימה המאוחדת.

מוקדם יותר דווח כי שקד והרב פרץ שוחחו ביניהם. "האחריות לאחדות נמצאת על הכתפיים שלנו. זהו צו השעה. אני מתכוונת לעשות הכל כדי שזה יקרה", היא אמרה ליו"ר הבית היהודי שהשיב כי "יש לנו אחריות לגוש הימין כולו. הבית היהודי תמיד חיבר ואיחד, גם הפעם נעשה כך".

יו"ר האיחוד הלאומי, השר סמוטריץ', התייחס הבוקר, בראיון לכאן רשת ב', לסוגיית הנהגת הרשימה של הציונות הדתית ואמר כי כי לפי מה שהוא יודע, הרב רפי פרץ לא פוסל את האפשרות ששקד תעמוד בראשות רשימה ימנית משותפת. לדבריו, "כשנכנס לחדר אפשר יהיה למצוא את האיזונים. אפשר לייצר גם הנהגה משולשת, אם צריך שאוותר אני אוותר שוב".