סמוטריץ': "הרב רפי לא פוסל את איילת שקד בראשות הרשימה"

שר התחבורה ברך את איילת שקד על תפקידה החדש ואמר: "אפשר לייצר גם הנהגה משולשת". ח"כ מוטי יוגב התייחס אף הוא למנהיגה החדשה, אך הסתייג מהאופציה שתוביל רשימה מאוחדת: "בראש הרשימה צריך לעמוד אדם ציוני דתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/19 09:53 יט בתמוז התשעט

סמוטריץ': "הרב רפי לא פוסל את איילת שקד בראשות הרשימה"
יחזרו לשבת יחד? שקד וסמוטריץ', צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שני חברי איחוד מפלגות הימין התייחסו הבוקר (ב') לכניסתה של איילת שקד לתפקידה החדש כמנהיגת מפלגת הימין החדש. שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' וח"כ מוטי יוגב ברכו את שקד, אך השמיעו דעות שונות לגבי הנהגתה את ראש גוש הימין.

"אני מברך על המהלך, בעיקר בגלל שאיילת שקד חושבת על חיבורים", אמר סמוטריץ' והוסיף "בנט בעד שתי רשימות וזו טעות. לאורך כל הדרך אני מפציר בכולם לא להציב תנאים מוקדמים. מפלגה ציונית דתית לא חיה כדי להתקיים. כשנכנס לחדר אפשר יהיה למצוא את האיזונים. אפשר לייצר גם הנהגה משולשת, אם צריך שאוותר אני אוותר שוב".

יו"ר האיחוד הלאומי אמר בנוסף כי לפי מה שהוא יודע, הרב רפי פרץ לא פוסל את האפשרות שאיילת שקד תעמוד בראשות רשימה ימנית משותפת. "הנתונים משתנים והמציאות משתנה. רק חמור לא משנה את דעתו", אמר סמוטריץ' בראיון לרשת ב'.

ח"כ מוטי יוגב התייחס כאמור אף הוא הבוקר למהלך החדש בימין החדש וברך את איילת שקד. "כולנו צריכים לרוץ ברשימה אחת, זאת כחלק מהפקת הלקחים בבחירות האחרונות. כשאמרתי 'ככלב השב אל קיאו' התכוונתי לעצמי. שלא נחזור על אותה הטעות. אנחנו כעת מצופים למצוא את המכנה המשותף בבחירות הקרובות. חשנו לפני שנה שיש קושי בבית היהודי, וכבר אז חשבנו שאיילת שקד מתאימה יותר לעמוד בראש".

יוגב חשף גם, כי פנה לראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך שתעמוד בראשות הבית היהודי במערכת הבחירות האחרונה ובכך הבהיר שאין לו בעיה כלל שאישה תעמוד בראשות המפלגה. לגבי אדם חילוני בראש הרשימה, הבהיר יוגב: "בראש הרשימה צריך לעמוד אדם ציוני דתי. אני חושב שהעמדתה של איילת שקד במקום השני, זה הצעד הנכון". 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן