סקר מנדטים: 31% רוצים ששקד תוביל רשימה של הימין הדתי

מהסקר עלה כי גם בימין וגם בשמאל קיים נתח מצביעים גדול שלא רוצה לראות אף גורם קיים כמי שיוביל איחוד של כמה מפלגות. נתניהו וגנץ ראש בראש, אך שני הגושים תלויים באביגדור ליברמן שמסתמן כלשון המאזניים בבחירות 2019 מועד ב'

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 11/07/19 09:05 ח בתמוז התשעט

סקר מנדטים: 31% רוצים ששקד תוביל רשימה של הימין הדתי
מעדיפם את שקד בראש. הרב פרץ ויריבתו, צילום: יהודה חיים, פלאש 90

הציבור בימין מעדיף לראות את איילת שקד בראש רשימה המאחדת את כל מפלגות הימין הדתי. כך עלה מסקר שפורסם הבוקר (ה') באתר 'וואלה'.

לפי הסקר, שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע בשיתוף אייפאנל, 31% היו רוצים ששרת המשפטים לשעבר תוביל מפלגה ציונית דתית מאוחדת ואחריה בפער גדול הגיע נפתלי בנט עם 16%.

הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' הסתפקו בשיעורי תמיכה נמוכים עוד יותר, 7% ו-6% בהתאמה. נתון מעניין נוסף לימד כי רבע מהנשאלים לא רצו לראות אף אחד מהמועמדים שהוצעו בראש הרשימה. בבדיקה דומה בנוגע לראשות רשימה שתאחד את כל מפלגות השמאל 19% בחרו בעמיר פרץ, 18% באהוד ברק, 12% רצו את ציפי לבני ורק 2% העדיפו את ניצן הורוביץ. גם כאן נרשם נתח גדול של נשאלים שלא רצו להצביע על אף אחד מהמועמדים להובלת הרשימה (29%)

בסקר, שנערך בקרב 507 נשאלים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה עם טעות דגימה מרבית של 4.4%+, נדגמו גם מספרי המנדטים שקיבלו כל המפלגות. הליכוד וכחול לבן ניצבו עם 30 כל אחת, הרשימה המשותפת קיבלה 11 מנדטים, ישראל ביתנו 9, יהדות התורה 8, ש"ס 7, העבודה 6, איחוד מפלגות הימין, הימין החדש ומרצ 5 כל אחת, ואת הרשימה סגרה ישראל דמוקרטית של אהוד ברק עם 4 מנדטים בלבד. מנתותני הסקר לגוש הימין היו 55 מנדטים ואילו לגוש השמאל-מרכז 56, כך ששני הגושים עדיין תלויים באביגדור ליברמן כדי להקים ממשלה.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן