סקר: רוב גדול רוצים בראש רשימת הימין את איילת שקד, שנפגשה עם בן גביר

על פי סקר של חדשות 13, 46 אחוזים מאנשי הציונות הדתית מעדיפים את איילת שקד בראשות הרשימה המאוחדת - בפער ניכר מהמועמדים האחרים, במקביל, דווח על התקרבות בין שקד לאיתמר בן גביר, אולי במטרה ליצור ציר עוקף בית יהודי

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/07/19 20:36 יא בתמוז התשעט

סקר: רוב גדול רוצים בראש רשימת הימין את איילת שקד, שנפגשה עם בן גביר
איילת שקד, צילום: פלאש 90

האם איתמר בן גביר יהיה בסופו של דבר מי שימליך את איילת שקד על הרשימה המאוחדת של מפלגות הימין? על פי דיווח הערב (א') בחדשות 12, בין השניים נרשמה התקרבות בשבועות האחרונים, ובשבוע שעבר הם נפגשו בביתה של שקד בתל אביב.

במערכת הפוליטית מעריכים כי בין שקד לבן גביר ועוצמה יהודית עשוי להיווצר ציר-עוקף-בית יהודי, שלמעשה ייאלץ את אנשי הרב רפי פרץ להסכים, בלית ברירה, להצבתה של שקד בראשות הרשימה המאוחדת של מפלגות הימין, אם וכאשר תקום, ומן הצד השני לאפשר מיקומים טובים יותר ברשימה לאנשי עוצמה יהודית.

כזכור, בבית היהודי מסרבים בתוקף לאפשר לשקד להוביל את המפלגה, ובמקביל נרשמו עימותים בין הבית היהודי לעוצמה יהודית ובין איתמר בן גביר לרב רפי פרץ, מה שהביא להודעת עוצמה יהודית כי תרוץ בנפרד מהבית היהודי בבחירות.

איתמר בן גביר

איתמר בן גביר. ברית עם שקד?צילום: עוצמה יהודית

במקביל, סקר שנעשה בקרב הציונות הדתית, ופורסם הערב בחדשות 13, מעלה כי רוב מכריע של הציבור הדתי לאומי מעוניין בהצבתה של איילת שקד בראשות הרשימה המאוחדת. על פי הסקר, 46.3% מעוניים בהצבתה של איילת שקד בראש, לעומת 16.6% ליו"ר הבית היהודי פרץ, אחריו בצלאל סמוטריץ' עם 13.6% ונפתלי בנט רק עם 12.1%.

מטעמה של איילת שקד לא נמסרה תגובה.

עו"ד איתמר בן גביר מסר: "יש לי קשר מצוין עם איילת שקד. היו בינינו מפגשים טובים, אך אין לי כוונה לחשוף את תוכנם. עוצמה יהודית עסוקה בימים אלה ביצירת חיבורים הוגנים בגוש הימין כדי להציל את ארץ ישראל".