ישירות מגוגל: הבכיר שייעץ לנתניהו על הבינה המלאכותית

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם מנכ"ל גוגל לשעבר, אריק שמידט וביקש ממנו להצטרף לפורום המייעץ לו בענייני בינה מלאכותית - שמידט נענה בחיוב. השניים דנו על השפעות הבינה המלאכותית בעולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/23 20:15 ו בתשרי התשפד

ישירות מגוגל: הבכיר שייעץ לנתניהו על הבינה המלאכותית
נתניהו עם מנכ"ל גוגל לשעבר אריק שמידט, צילום: אבי אוחיון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול (ד') בניו יורק עם מנכ"ל גוגל לשעבר אריק שמידט. במהלך הפגישה דנו השניים על השפעות התפתחות תחומי הבינה המלאכותית על העולם וסיכמו על הצטרפותו של שמידט לפורום המייעץ לנתניהו בתחום.

עבר בגוגל ואפל

שמידט משמש כיום כיו"ר חברת גוגל ו-"אלפאבית", חברת האם שלה. בעבר כיהן כמנכ"ל החברה ובמקביל היה חבר דירקטוריון בחברת "אפל". לשמידט ידע אקדמי נרחב בתחום הטכנולנולוגיה, הוא מחזיק במשרת פרופסור באוניברסיטת סטנפורד בה הוא מלמד במשרה חלקית.

אריק שמידט, ייעץ לנתניהו על הבינה המלאכותית

אריק שמידט, ייעץ לנתניהו על הבינה המלאכותית צילום: אבי אוחיון /לע"מ

נתניהו נפגש עם אילון מאסק

בתחילת השבוע נפגש נתניהו עם היזם הבכיר אילון מאסק ודן עימו "על האתגרים וההזדמנויות של העולם ושל ישראל בתחום הבינה המלאכותית" כלשונו, במהלך פגישתם ביקש ראש הממשלה ממאסק להקים בישראל מרכז טכנולוגי שיעסוק בבינה מלאכותית והודיע כי כי בתוך כמה חודשים יכריז על מדיניות חדשה בתחום.

נתניהו ומאסק, בליכוד מבהירים

נתניהו ומאסק, בליכוד מבהירים, צילום: אבי אוחיון, לע"מ

"תחום הבינה המלאכותית צומח בשנים האחרונות באופן חסר תקדים"

בחודש שעבר משרד המדע והטכנולוגיה פרסם קול קורא בו פנה למנהלים ומנהלות במגזר הציבורי והזמין אותם להגיש הצעות לפתרונות לאתגרים מרכזיים עימם מתמודדים משרדי הממשלה, באמצעות שימוש בכלי בינה מלאכותית. על סמך הצעות אלו, משרדי הממשלה יוכלו לקדם מהלכים לשיפור השירות לאזרח ולייעל את תהליכי העבודה במגזר הציבורי.

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, אמר כי: "תחום הבינה המלאכותית צומח בשנים האחרונות באופן חסר תקדים. פוטנציאל ההשפעה של הבינה המלאכותית על הכלכלה והחברה עצום", לדבריו: "יחד נקדם מיזמים של הטמעת בינה מלאכותית, אשר יאפשרו קפיצת מדרגה בפעילות המשרדים והממשלה כולה".