"לא פסל את הרפורמה": בליכוד מבהירים את דברי נתניהו

לאחר שבמהלך הפגישה עם אילון מאסק אמר נתניהו על הרפורמה המשפטית כי "אם לא אשיג קונצנזוס, נעשה שינוי קטן בוועדה לבחירת שופטים", בליכוד מוציאים הבהרה לדבריו. נתניהו אמר למאסק: "התחילו בהצעה קיצונית שלא קיבלתי"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 19/09/23 07:53 ד בתשרי התשפד

"לא פסל את הרפורמה": בליכוד מבהירים את דברי נתניהו
נתניהו ומאסק, בליכוד מבהירים, צילום: אבי אוחיון, לע"מ

מסעו המדיני של ראש הממשלה נתניהו בארצות הברית, נפתח אתמול (ב') בפגישה עם איש העסקים אילון מאסק, פגישה שנסבה סביב שימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית, אך בהמשך גלשה גם לנושאים הפנימיים של ישראל ולרפורמה המשפטית. במהלך שיחתם ששודרה בשידור חי, אמר נתניהו כי "דאגתי שיהיו המינימליים ביותר הנדרשים" והוסיף כי אם לא יהיה לו קונצנזוס רחב, הוא יערוך שינוי קטן בוועדה למינוי שופטים בלבד.

"ישראל הייתה, עודנה ותהיה דמוקרטיה איתנה"

בתוך כך, הבוקר הוציאה מפלגת הליכוד הבהרה לדבריו של ראש הממשלה וטענו כי נתניהו לא פסל את כל הרפורמה המשפטית. "בניגוד לפרסומים, ראש הממשלה לא פסל את הרפורמה המשפטית כלל וכלל" אמרו בליכוד. עוד הוסיפו כי "דבריו נגעו לפסקת ההתגברות בלבד, דבר שראשי הקואליציה כבר הסכימו לפני חודשים".

כאמור, נתניהו התייחס לרפורמה המשפטית ואמר למאסק: "ישראל הייתה, עודנה ותהיה דמוקרטיה איתנה. יש רצון להחזיר את הרשות השופטת לאיזון. התחילו בהצעה קיצונית שלא קיבלתי, של וטו ברוב פשוט על כל החלטה של בית המשפט. אני מחפש את האיזון. עיכבתי את השינויים, ודאגתי שיהיו המינימליים ביותר הנדרשים. אם לא אשיג קונצנזוס, נעשה שינוי קטן בוועדה לבחירת שופטים".

התמונה שלפני הפגישה |

התמונה שלפני הפגישה | , צילום: אבי אוחיון, לע"מ

"מקווה שתפעל למנוע אנטישמיות ככל שתוכל"

בהמשך שיחתם אמר מאסק: "אם אין חופש ביטוי של דעות שונות, אין דמוקרטיה אפקטיבית שמאפשרת לאנשים להצביע ולבחור על סמך מידע". נתניהו ציין: "אני מכיר את המחויבות שלך לחופש ביטוי, ומכיר גם את ההתנגדות שלך לאנטישמיות. אני מקווה שתפעל למנוע אנטישמיות ככל שתוכל, ואני יודע שאתה מחויב לזה".