בלעדי גורמים בקואליציה: זאת הסיבה שגנץ לא יפנה את חומש בקרוב

גורמים בקואליציה קיבלו מסרים משר הביטחון כי פינוי חומש לא יקרה בתקופה הקרובה על מנת שלא לפגוע בשלמות הקואליציה | בנוסף, גנץ הבהיר לאותם גורמים כי הסכם אביתר לא יוכל להתקדם לפני ביקורו המתוכנן של נשיא ארצות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/05/22 20:29 כד באייר התשפב

גורמים בקואליציה: זאת הסיבה שגנץ לא יפנה את חומש בקרוב
גנץ ברקע נערים באביתר, צילום: פלאש 90

הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות נפלה היום בהצבעה במליאת הכנסת. כפועל יוצא, ישיבת חומש שפונתה בעבר מספר פעמים, תמשיך להיות בסכנת פינוי. הערב (ד') אנחנו מפרסמים כי גורמים בקואליציה קיבלו מסרים משר הביטחון בני גנץ שפינוי חומש לא יקרה בתקופה הקרובה על מנת שלא לפגוע בשלמות הקואליציה.

בנוסף, גנץ הבהיר לאותם גורמים בקואליציה כי הסכם אביתר לא יוכל להתקדם לפני ביקורו המתוכנן של נשיא ארצות ג'ו ביידן, אלא שתאריך ביקורו של הנשיא האמריקאי לא ידוע. 

הבית הלבן אישר בחודש שעבר כי ביידן נענה להזמנתו של בנט ויבקר בישראל בחודשים הקרובים. "שני המנהיגים הדגישו את הקשר האישי החזק שפיתחו מאז ביקור בנט בוושינגטון בקיץ שעבר. הקשר האישי הזה אפשר לשתי המדינות להגיע לעמדות משותפות בעניינים מורכבים", נכתב בהודעה.

לפיד לכיפה על ישיבת חומש: "מקומות לא חוקיים לא צריכים להיות" 

מרדכי דימנטמן ל"חדשות כיפה": בימינה הבטיחו שיעזרו והצביעו נגד ביטול חוק ההתנתקות

‏בני משפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד שנרצח סמוך לחומש לפני כחצי שנה כאשר עשה דרכו לישיבה, הגיעו היום (ד') לדיון על ביטול חוק ההתנתקות שהתקיים במליאת הכנסת. הצעת החוק נפלה ובני המשפחה רארו את חברי הכנסת של ימינה ותקווה חדשה הצביעו נגדה.

"יצאנו מדיון במליאה, כאשר הקואליציה בתמיכת תומכי הטרור לא נתנה להעביר את ביטול חוק ההתנתקות הבלתי מוסרי", אמר לחדשות כיפה מרדכי דימנטמן, אביו של יהודה. "החוק הזה הושג עלי ידי אנשים שהבטיחו שדין נצרים כדין תל אביב והפכו את המצע שלהם. יש באג בדמוקרטיה שהנבחרים אינם משועבדים למה שאמרו לבוחרים". 

"במבחן התוצאה הם נותנים פרס לטרור"

דימנטמן האב אמר שהוא אמנם מאוכזב אבל ודאי שלא מופתע. "אני מאוכזב במיוחד מחברי הכנסת שהצביעו נגד כאשר לכל אורך הדרך בשבעה הבטיחו שיעשו הכול על מנת שחומש תבנה, הישיבה והיישובים. במבחן התוצאה הם נותנים פרס לטרור ודמו של יהודה שהשאיר לנו צוואה חיה, חתומה בדם, המשכת ההתיישבות והתורה בחומש ובעל המרחבים - בינתיים לא נקלט". 

"עדיין יש מתנגדים מסיבות פוליטיות, אנטי ציוניות ואנטי ערכיות. זה מאוד מאכזב. אנחנו בטוחים שחומש תקום - עוד שבוע או עוד חודשיים אבל ברור שבסופו של דבר יהיה שם ישוב גדול בעזרת השם. הממשלה לא רוצה בזה? בסדר, יהיה מישהו אחר שיעשה את זה. אנחנו לא פותרים את הממשלה ממתן הפרס לטרור ורוצים כבר לאלתר יפסיקו להציק לתושבי חומש ושבי שומרון ויתנו לבנות את היישוב כמו שצריך".