"אין שמאל ציוני": שתי הצעות החוק של הימין נפלו במליאת הכנסת

הצעת החוק לאיסור החזרת גופות מחבלים לא עברה בהצבעה במליאה, הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות נפלה גם כן. חברי הכנסת של ימינה ותקווה חדשה, התנגדו לשני החוקים | סמוטריץ': אין לי ציפיות מאנשים כמו לפיד ובנט שמקפידים לעשות הפוך מכל מה שאמרו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/05/22 16:14 כד באייר התשפב

"אין שמאל ציוני": שתי הצעות החוק של הימין נפלו במליאת הכנסת
הלווית מחבל בשבוע שעבר, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

הפסדים לאופוזיציה והמחנה הלאומי. הצעת החוק לאיסור החזרת גופות מחבלים מטעמו של יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', נפלה היום (ד') בהצבעה במליאת הכנסת. בנוסף לה, הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות נפלה גם כן. ‏ביציע בכנסת ישבו בזמן ההצבעה אנשי חומש והרב מוטי דימנטמן, אביו של יהודה דימנטמן הי"ד שנרצח בדרכו לישוב המפונה, וראו את חברי ימינה ותקווה חדשה מצביעים נגד שתי הצעות החוק.

ראש הממשלה נפתלי בנט מתנגד - צפו:

סמוטריץ': "אין לי ציפיות מאנשים כמו לפיד ובנט"

"יאיר לפיד בעצמו הגיש הצעת חוק כמעט זהה בכנסת העשרים למה שאני מגיש היום. גם תמך בה אז מי שמכהן היום כיו"ר הכנסת מיקי לוי", אמר סמוטריץ' במליאה. "אבל לי אין ציפיות מאנשים כמו לפיד ובנט שמקפידים באדיקות לעשות הפוך מכל מה שאמרו בעבר. הם מחזירים שוב ושוב גופות מחבלים. בין אם מדובר באזרחים ישראלים או תושבי יהודה ושומרון. אני יודע שתצביעו כאיש אחד נגד החוק הזה. אתם תתגייסו כדי להפיל אותו כשטענתם בעבר שהוא חיוני למלחמה שלנו בטרור. יש ספורט סהרורי ומוכה עיוורון. סוג אחד של שמאל אין - כי אין שמאל ציוני".

סגן שר הביטחון, אלון שוסטר השיב לסמוטריץ': "יש שמאל ציוני שמצדד בשמירת קיומה של מדינת היהודים הדמוקרטית. באשר להצעת החוק אנחנו מתנגדים משום שאתה שולל בהצעה את שיקול הדעת של דרג מדיניות חכם ומפוכח, בדעה שמותר לחשוב אחרת ממך ולהיות ציוני ויהודי גאה הומניסט וליברל".

לאחר ההצבעה נמסר מהציונות הדתית: "קואליציה שנשענת ומונשמת על ידי תומכי טרור הפיחה היום רוח בכנפי הטרור ומנעה חוק יעיל שאנשי הקואליציה עצמם אמרו בעבר כי הוא חוק נחוץ ונכון. קואליציית בנט-טיבי מסוכנת לבטחון ישראל. בנט העדיף שוב את כיסאו על פני אזרחי ישראל וירק בפעם המי יודע כמה יחד עם חבריו, שקד וכהנא על המשפחות השכולות על חיילי צה״ל ועל אזרחי ישראל. בקרוב ממש נתקן".

אדלשטיין: "הממשלה הנוכחית מקדמת פינוי יזום ואקטיבי של ישובים יהודיים"

כאמור, הצעת החוק נוספת שנפלה בקריאה טרומית, היא הצעת החוק לביטול החוק בצפון השומרון. מטרת החוק היתה להחזיר את השליטה בשטח לידיים ישראליות, ולאפשר את זכותם המעוגנת בחוק לחופש התנועה במדינת ישראל ולהציל את השטח בו נוגסים ערביי הסביבה. 

בטרם עלתה הצעת החוק להצבעה, אמר חבר הכנסת יולי אדלשטיין: "כי הממשלה הנוכחית מקדמת פינוי יזום ואקטיבי של ישובים יהודיים. אנו עדים לפעולותיה הדורסניות באביתר, חומש ומגרון. מדיניות ההתמגנות וההתכנסות כשלו וכמוהן כשלה גם מדיניות ההתנתקות. בשלה העת לעבור מפאסיביות לאקטיביות ולקחת את גורלנו בידינו. הגיע הזמן שמדינת ישראל תחזור להיות המעצמה האזורית שקובעת את הטון במזרח התיכון ותפסיק להתנצל על עצם קיומה".