עמר בר-לב סייר בהר חברון ללא ידיעת ראש המועצה

השר לביטחון הפנים בר-לב ומפכ"ל המשטרה שבתאי סיירו בדרום הר חברון. ראש המועצה דמרי אמר כי הסיור נערך ללא ידיעתו, אך הגיע בכל זאת: "פגשתי את השר בר-לב שהקשיב בקשב רב לדברים שאמרתי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/12/21 17:03 י בטבת התשפב

עמר בר-לב סייר בהר חברון ללא ידיעת ראש המועצה
ראש מועצת הר חברון משוחח עם השר בר-לב, צילום: ללא

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ומפכ''ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, קיימו הבוקר (ג') סיור באזור דרום הר חברון. לדברי ראש המועצה יוחאי דמרי ותושבים נוספים, הסיור לא תואם איתם כלל, ואף תושב או נציג לא הוזמן לסיור או לסקירה שערכו השניים. הסיור נערך כהמשך לסיור של ועדת החוץ והביטחון שהתקיים ביום ראשון באזור, ולטענת התושבים באזור אך ורק כדי לסקור את "אלימות המתנחלים" בשטח.

גורם במשרד לביטחון הפנים אמר ל"חדשות כיפה", כי פעיל שמאל שטוען שהיה שם וידע על הסיור - משקר. עוד הוא אמר כי "האזרחים היחידים שפגשנו היו יוחאי דמרי וצוותו, לא הייתה שום התנגדות". 

במהלך הסיור עם צמרת המשטרה בהר חברון שהתקיים סמוך לאביגיל ולחוות מעון, ראש המועצה הגיע במפתיע ושוחח עם השר על ההשתלטות הפלשתינית על שטחי C, על הפרובוקציות שנגרמות מדי סוף שבוע על ידי אנרכיסטים ופעילי שמאל קיצוניים שפורעים את החוק ומסיתים ומסייעים לאותם עברייני בניה. "האמירה אתמול קוממה אותי, רק באזור הזה בשנה האחרונה זרקו על המתיישבים מאות אבנים ועשרות בקבוקי תבערה ושלושה רועי צאן יהודים נפצעו בשבועיים האחרונים מאלימות כלפיהם", אמר לשר.

"פגשתי את השר בר-לב שהקשיב בקשב רב לדברים שאמרתי", אמר דמרי לאחר המפגש. "הישובים שלנו נמצאים כאן כבר ארבעים ושלושים שנה כולם באישור הממשלה וגורמי ההתיישבות גם אם חלק מהם עדיין לא סיימו את תהליך ההסדרה, לעומת זאת כל שאר הבניה הערבית נבנית ללא אישור ובאופן לא חוקי. אנשינו הם אנשי חוק, והגעה של גורמים מתסיסים מחוץ לאזור היא מיותרת ומייצרת חיכוך מיותר. לדעתי הנתונים שהצגתי בפני השר בעניין האלימות הפלשתינית  לא משאירים מקום לספק בנוגע לאופי האלימות וההיקפים שלה, ומי הוא הצד הטוב ומי הצד הרע".

"השר והמפכ''ל הופכים את עצמם לזרוע הביצוע של ארגוני השמאל הקיצוני"

יו''ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג הגיב לדברים: ''העובדה הבלתי נתפסת, שהשר והמפכ''ל הופכים את עצמם לזרוע הביצוע של ארגוני השמאל הקיצוני, חייבת להביא להשלכות מיידיות בשטח. אם לא מספיק שהתושבים באזור מתמודדים עם פרובוקציות במימון האיחוד האירופי, עם טרור ערבי בלתי פוסק, עכשיו זרועות השלטון פונים נגדם?".

פלג אמר כי בר-לב ושבתאי פגשו במהלך הסיור פעילי שמאל: "איך ייתכן ששר בממשלת ישראל והמפכ''ל מגיעים לאזור כלשהו במדינת ישראל כדי לפגוש ערבים ופעילי שמאל, וכלל לא טורחים לשמוע את גרסת התושבים היהודים ולא מזמינים אף תושב ואפילו לא את ראש המועצה?".