פינוי שני לבנט פינוי בהר חברון: "מחטף של ממשלת ישראל ובמיוחד של שר הביטחון"

כוחות הביטחון והמנהל האזרחי מפנים 7 משפחות מביתן באדוריים שבהר חברון. הפינוי מתבצע בשקט והתושבים המומים וכואבים. ראש המועצה יוחאי דמרי: "מפנים קרוונים מאדמות מדינה ובקו אווירי של כמה מטרים מאתנו הפלשתינים בונים ובונים בשטחי C ללא הפרעה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/07/21 12:35 יח באב התשפא

פינוי בהר חברון: "מחטף של ממשלת ישראל ובמיוחד של שר הביטחון"
התושבים המפונים, צילום: מועצה אזורית הר חברון

כוחות הביטחון והמנהל האזרחי מפנים היום (ג') שבע משפחות מביתן באדוריים שבהר חברון. מדובר ב"בית דרור", שנבנה על ידי המדינה באדמות המדינה ואוזרח לפני כעשר שנים. המועצה האזורית הר חברון קיבלה חוזה להשתמש במקום הזה ולאחר רצח מיכי מרק הי"ד בשנת 2016, נכנסו להתגורר בו משפחות. בחודש אפריל האחרון נוספו מבנים יבילים למתחם.

הפינוי מתבצע בשקט והתושבים המומים וכואבים. "אנחנו לא אנשים אלימים, אבל מה שנעשה כאן הוא מחטף של ממשלת ישראל ובמיוחד של שר הביטחון בני גנץ". יו"ר היישוב, תומאל, אמר הבוקר: "הרבה כאב גדול, אנחנו הגענו בשליחות ואהבה גדולה לארץ ועכשיו אנחנו עוברים טלטלה גדולה".

כוחות הביטחון לקראת הפינוי

כוחות הביטחון לקראת הפינוי. צילום: דוברות הר חברון

יוחאי דמרי ראש המועצה האזורית הר חברון, שנמצא מאז שעות הבוקר באדוריים, סיפר כי הם פנו לבית המשפט שיעצור את פינוי המשפחות. הוא קרא לשר הביטחון ולראש הממשלה לעצור את המהלך. "אף אחד לא רוצה לראות את המראות הקשים של פינוי", אמר.

לאחר שהחל הפינוי, אמר דמרי: "חבל מאוד שהמנהל האזרחי ומשרד הביטחון עושים מאמצים אדירים כדי לפנות שבעה קרוונים ממקום שהוא אדמות מדינה לחלוטין, בעוד שבקו אווירי של כמה מטרים מאתנו הפלשתינים בונים ובונים בשטחי C ללא הפרעה ובכל יום נוגסים עוד ועוד משטחי ארץ ישראל. בוקר עצוב להתיישבות, בוקר עצוב לעם ישראל".

ראשי שדולת ארץ ישראל, חברי הכנסת יואב קיש ואורית סטרוק אמרו בתגובה לפינוי כי מדובר בצעד לא הוגן, לא מוסרי ולא ציוני: "ממשלת ישראל שמצאה לנכון רק לאחרונה לדחות שוב את פינוי חאן אל אחמר ולעצור את הרס המבנים הבלתי חוקיים הערבים בנגב, מתעקשת לפנות הבוקר מבניים של משפחות יהודיות ביישוב אדוריים אשר על אדמות מדינה ועם אופק הסדרה".

בציונות הדתית אמרו כי בנט ושקד מוכיחים שוב הבוקר שהם השטיח האדום לתומכי הטרור והשמאל בממשלה. "אחרי הקפאת הפינוי בחאן אל אחמר והתקפלות בפני מנסור עבאס עם הקפאת ההריסות בנגב, הם שועטים הבוקר לפינוי משפחות יהודיות ביישוב שמיועד להסדרה. כאשר בימים אלו מקודמת הצעת מחליטים להסדרת ישובים לא חוקיים בנגב ומנגד ולמרות ההתחייבויות לא מוסדר אף ישוב יהודי ברור כי אצל בנט ושקד יש דין אחד לתומכי הטרור ויש דין אחד ליהודים. בושה".