עמית סגל: "רק בעולם מעוות יידויי אבנים ובקת"בים על יהודים אינם חדשות"

העיתונאי הבכיר תוקף את דבריו של השר לביטחון הפנים עמר בר-לב נגד "אלימות מתנחלים", ואומר כי רק בעולם המעוות שלנו "יכול חבר קבינט להסביר ברצינות לגורם זר שאלימות מתנחלים היא הבעיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/21 15:36 י בטבת התשפב

עמית סגל: "רק בעולם מעוות יידויי אבנים ובקת"בים על יהודים אינם חדשות"
סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

דבריו של השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמש, נגד "אלימות מתנחלים", ומילותיו הבוקר, "אני ממליץ למי שקשה לו, שישתה כוס מים" - ממשיכים לעורר סערה. העיתונאי והפרשן הבכיר של "חברת החדשות", עמית סגל תקף היום (ג') את ציוציו של בר-לב. מוקדם יותר גינה גם ראש הממשלה נפתלי בנט את הדברים.

סגל כתב בחשבון הטוויטר שלו: "רק בעולם המעוות של הציבוריות הישראלית, שבו ריסוס כתובת על מסגד הוא כותרת ראשית אבל יידויי אבנים ובקת"בים על יהודים אינם חדשות, רק בו יכול חבר קבינט להסביר ברצינות לגורם זר שאלימות מתנחלים היא הבעיה".

עוד הוא כתב: "נפתלי בנט הסביר בהתרגשות ערב הקמת הממשלה ש'ברלב וכהנא יכולים להיות יחד בלבנון אז למה לא באותה הממשלה?' ובכן, כי אידיאולוגיה היא בכל זאת דבר חשוב", תהה סגל. 

בתנועת השמאל "שלום עכשיו" אמרו הבוקר כי המתקפה על השר בר-לב, בעקבות דבריו לאחר הפגיה עם תת מזכירת המדינה האמריקאית, היא "שיא חדש של צביעות, אפילו בסטנדרטים המעוותים של הימין המתנחלי. במקום לגנות את אלימות המתנחלים המשתוללת, ולעודד את השר בר-לב לטפל בה, שקד, כהנא והסמוטריצים מגבים אותה".

"הספינים והמתקפות הם ניסיון שקוף לטשטש את העובדה ששנת 2021 היא שנת שיא של מקרי אלימות מתנחלים ושידידות ישראל מסרבות להשלים עם התופעה. התגובה הפבלובית של נציגי הימין ממחישה את טענתנו: לא מדובר בעשבים שוטים, אלא בחלק ממפעל ההתנחלויות שכנראה יעיל וחשוב במיוחד אם כך קופצים להגנתו. חייבים לעצור את אלימות המתנחלים ולטפל במאחזים הבלתי חוקיים שמהם היא יוצאת".