ערב חג הסוכות: פלשתינים פגעו בקו החשמל המוביל לישוב אביגיל שבהר חברון

נהג טרקטור ערבי נכנס לשטחי היישוב שבדרום הר חברון פגע במזיד בכבל חשמל מרכזי המוביל חשמל לתושבי הישוב | יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון: "כשנוזפים בחייל ולא בפורעים - האנרכיה ממשיכה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/09/21 12:28 יד בתשרי התשפב

ערב חג הסוכות: פלשתינים פגעו בקו החשמל המוביל לישוב אביגיל שבהר חברון
צילום: דוברות הר חברון

תושבי הישוב אביגיל שבדרום הר חברון, התעוררו הבוקר (ב'), ערב חג הסוכות וגילו שהם ללא חשמל. מאוחר יותר נודע להם: נהג טרקטור ערבי פגע בכוונת מכוון בקו החשמל בתוך שטחי הישוב. המועצה מטפלת בבעיה יחד עם חברת חשמל כדי לספק חשמל לתושבים בחג.

התושבים מספרים על תחושות קשות של הפקרות ופגיעה עמוקה בביטחון האישי, שכן מבחינתם מדובר באירוע חדירת מחבלים שרק בנס הסתיים הפעם בפגיעה בחשמל ולא בנפש. אך מעבר לפגיעה בביטחון התושבים ושיבוש שגרת החיים ישנה גם פגיעה כלכלית - בעקבות נפילת החשמל נהרסו מכשירי חשמל בעשרות אלפי שקלים.

יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון, אמר הבוקר: "למי שלא הבין מי האויב בסיפור הזה אז הבוקר אפשר לראות שטרקטור פלסטיני פוגע בחשמל זל עשרות משפחות עם עשרות ילדים בערב החג. האנרכיסטים מחממים את הגזרה ומנסים ללבות בלגן ואנרכיה והפגיעה הזאת היא תוצאה ישירה מההתססה של האזור".

נזכיר, כי אירוע החבלה התרחש על רקע הנזיפה שקיבל אתמול סמג"ד הנדסה באזור, לאחר שתועד דוחף מפגין שמאל קיצוני מארגון "לוחמים לשלום" ביום שישי האחרון. צה"ל ערך אתמול תחקיר, ממנו עלה כי הכוח הצבאי הותקף באלימות על ידי מספר מפגינים, אשר ניסו לעורר פרובוקציה, זאת במטרה לחבל בפעילות הכוח. עוד עלה מן התחקיר, כי הכוח ביצע מאמצים רבים באופן מילולי ובאמצעים לפיזור הפגנות על מנת למתן את ההפגנה. בתחקיר נקבע כי הקצין טעה ופעל באופן שלא היה מחויב המציאות ואינו תואם את נורמות צה"ל. לאור זאת הוחלט כי הקצין יינזף פיקודית על ידי מפקדיו.


(פעילי שמאל קיצוני מתעמתים עם חיילי צה"ל, יום שישי האחרון)