המזכרת המיוחדת שביקש הנער הירושלמי מראש העיר

32 שנים התגוררה משפחת קופיאצקי ברחוב הגר"א בירושלים. הבן, בנימין ביקש רשות לקחת את שלט הרחוב למזכרת. משניתן האישור, השלט עמוס הזיכרונות עבר לחדרו של בנימין בביתו החדש

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 02/05/19 19:51 כז בניסן התשעט

המזכרת המיוחדת שביקש הנער הירושלמי מראש העיר
בנימין קופיאצקי עם השלט של הרחוב, צילום: ליאור אסולין המח' לבטיחות בדרכים בעיריית ירושלים

בנימין קופיאצקי, נער ירושלמי שהתגורר עם משפחתו ברחוב הגר"א, בשכונת שערי חסד בירושלים ביקש בקשה מיוחדת מראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "אפשר לי לקחת את שלט הרחוב לביתי החדש". ליאון נענה לבקשתו של הנער, והשלט יתלה בחדרו של בנימין בביתם החדש של משפחת קופיאצקי. 

"שמי בנימין קופיאצקי תלמיד בכיתה יא', אנחנו מתפללים יחד ברובע המוסלמי במניין לוחמי ירושלים", כך כתב רופיאצקי לראש עיריית ירושלים. "אנחנו עוברים בית לאחר 32 שנה שגרנו בשערי חסד. רציתי לדעת אם מותר לי לקחת כמזכרת שלט של שם הרחוב. השאלה מגיע מכך שיש מספר שלטים שתלויים אחד ליד השני כי תולים שלטים חדשים ולא מורידים ישנים. ואם לא האם יש דרך להשיג שלטים ישנים שאינם בשימוש אולי".

בנימין (17), יליד ירושלים לומד בישיבת חורב אחד משבעת בני משפחת קופיאצקי.  סיפר על החלטתו לשלוח מכתב לראש העיר. "החלטתי לבקש את השלט כי הרגשתי קשר מיוחד לרחוב בו גדלתי וגם לבית הכנסת ע"ש ההגר"א. אחד מאחי הציע לי לפנות ובבקשה לראש העיר לקבל את השלט למזכרת אותו אתלה בחדרי בבתינו החדש. ראש העיר הרים את הכפפה והנחה את העובדים ליצור עמי קשר ונקבעה פגישה ביני לבין העובד שלומי חג'ג' מפקח במחלקה לבטיחות בדרכים ברחוב הגר"א בו נמסר לי השלט. בשבילי זה היה מאוד מרגש ,לא חשבתי שבקשתי תענה ושראש העיר יענה לבקשתי. זיכרונות טובים ונעימים יש לי מהרחוב שקרוי על שם הגאון בעל האישיות המיוחדת . אני חייב לציין שעכשיו בתקופת הבגרויות אני מרגיש תחושה טובה ומיוחדת שהשלט הנושא את השמו של הגאון סמוך אלי".

הגר"א הגאון רבינו אליהו, מקובל פוסק הלכה, ידוע כמי שהיה גדול בתלמוד במקרא, ובקבלה איש אשכולות, שבלט במעמדו החריג בתקופת האחרונים כסמכות רבנית עליונה. הגר"א נולד בכפר סלץ שליד בריסק שבליטא ט"ו ניסן הת"פ 23 באפריל 1720 - היה גדול במקרא, בתלמוד ובקבלה, פוסק מקורי ומרכזי, ובקיא במדעים.