לזכר הלל ויגל הי"ד: תפילת ראש חודש מיוחדת מתוכננת בכותל

בראש חודש ניסן עתידה להתקיים תפילה חגיגית בכותל המערבי לזכרם של הלל ויגל הי"ד. בתפילה ישתתפו תלמידי ובוגרי הישיבות בהם למדו, חניכי תנועת אריאל, אולפנות וישיבות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/23 14:24 כז באדר התשפג

לזכר הלל ויגל הי"ד: תפילת ראש חודש מיוחדת מתוכננת בכותל
מתפללים בכותל בערב תשעה באב, צילום: Yaakov Lederman/Flash90

על רקע המחאות וההפגנות בתקופה האחרונה תתקיים ביום חמישי הקרוב תפילת ראש חודש ניסן מיוחדת ברחבת הכותל המערבי בקריאה גדולה "אנשים אחים אנחנו". התפילה לעילוי נשמתם של האחים הלל ויגל יניב הי"ד שנרצחו בפיגוע בשומרון לפני כשלושה שבועות. מארגני התפילה קוראים לציבור להצטרף.

התפילה תתקיים בנוכחות רבנים, ראשי ישיבות אישי ציבור ובני המשפחה. ישיבות תיכוניות ואולפנות צפויות לקחת חלק במיזם המרגש לצד חניכי ובוגרי תנועת הנוער אריאל, ויחד עם תלמידי הישיבות שבהם למדו הלל ויגל: ישיבת קרית שמונה, ישיבת גבעת אולגה,וישיבת חיצים.

"נתאחד כולנו בתפילה"

דביר עמיאור מזכ"ל תנועת הנוער אריאל אמר כי "אנחנו בתקופה מורכבת בעם ישראל. זכינו לממשלה שמקדמת תהליכים טובים, וישנם אחים שכואבים ומוחים את מה שהם מרגישים כפגיעה בהם ובערכיהם". לדבריו, "כשלזה מצטרפת המלחמה מול אויבנו שרק לפני כחודש ליווינו את שני בוגרי התנועה הלל ויגל מסניף הר ברכה, בזמן כזה נתאחד כולנו בתפילה ובקריאה גדולה לאחדות ישראל".

יגל והלל יניב הי"ד

יגל והלל יניב הי"ד צילום: צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

"היה אישיות קורנות"

הרב אפרים ג'יאמי ראש ישיבת גבעת אולגה אמר כי "אנחנו נמצאים בעיצומם של ימים גורליים, מדינת ישראל עוברת בירור זהות עמוק ביחס לעצמה וביחס לתפקיד הגדול שלה".

הרב ג'יאמי הוסיף כי, "יגל הי"ד היה אישיות כזאת קורנת שיודעת לחבר את כולם. אנחנו צריכים לזכור שיש אמת גדולה שמחברת אותנו יחד, והמקור שלה בירושלים, עיר מקדש מלך, העיר שעושה את כל ישראל חברים.  אין מקום יותר מקשר ומחבר אותנו כמו הכותל המערבי".

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן