הבחירות בירושלים: המגזר הדתי-לאומי התחזק

הבית היהודי בראשות חגית משה הכפילה את כוחה במועצת העיר ירושלים ממנדט אחד לשניים, והיתה קרובה למנדט השלישי. סיעת 'מאוחדים' של אריה קינג שמרה על כוחה - שני מנדטים.

חדשות כיפה יהונתן קליין 01/11/18 17:25 כג בחשון התשעט

הבחירות בירושלים: המגזר הדתי-לאומי התחזק
אריה קינג וחגית משה, צילום: הדס פרוש ומרים אלסטר, פלאש 90

ראש העיר ירושלים ייקבע רק בסיבוב השני בעוד שבועיים, אבל כוחה של הציונות הדתית במועצת העיר ירושלים גדל. סיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי, בראשות חגית משה, הכפילה את כוחה במועצת העיר ממנדט אחד לשני מנדטים, כאשר לצדה של משה יכהן במועצה יהודה פרוידיגר, לשעבר מזכ"ל עזרא ואיש האיחוד הלאומי.
סיעת 'מאוחדים' בראשות אריה קינג, שמרה על כוחה במועצת העיר, שני מנדטים, כשלצידו של אריה קינג יכהן יהונתן יוסף, נכדו של הרב עובדיה יוסף.

שתי הסיעות נאבקו זו בזו לאורך הבחירות על הקול הדתי-לאומי. מאבק שגלש לעיתים להתקפות הדדיות, וגם כעת, לאחר הבחירות, ההתקפות ההדדיות לא פוסקות, אם במישרין ואם בעקיפין, כפי שעולה מההודעות שפרסמו שתי המפלגות.

מפלגת הבית היהודי בירושלים מסרה אמש: "כעת, לאחר פרסום התוצאות זה כבר ברור: הבית היהודי הצליח לסחוף כמות כפולה של מצביעים ממה שקיבל בבחירות הקודמות- ממנדט אחד לשני מנדטים. בבחירות הקודמות הצביעו 9097 קולות לבית היהודי מתוך 220 אלף מצביעים בירושלים. וכעת הצביעו 14,252 קולות לבית היהודי מתוך 250,675 שהצביעו אתמול. 

"למעשה, הבית היהודי היה על סף מנדט שלישי. רק בגלל הסכם העודפים עם אלקין המנדט השלישי עבר לאלקין. בנוסף, הלכו לאיבוד כ-10,000 קולות של הציונות הדתית  שבחרו במשה ליאון ויעל ענתבי שלא עברו את אחוז  החסימה. חגית משה הינה הנציגה היחידה והבכירה של הציונות הדתית. 
חגית משה, העומדת בראש סיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי: "מדובר בהצלחה מסחרחרת בכל קנה מידה. כ-14,000 תושבי ירושלים לא התבלבלו ובחרו בבית שמביא תוצאות וקבלות. דווקא לאור המאבק על קולה של הציונות הדתית, הניצחון מתוק יותר. הציבור אמר את דברו, כעת נותר לגשת לעשייה".

חגית משה

חגית משהצילום: יחצ

תגובת מפלגת 'מאוחדים' בראשות אריה קינג: "אנו מודים ל-12,000 תושבי ירושלים שהם 2 מנדטים שבחרו להצביע למאוחדים בבחירות למועצת העיר- עלייה של 30% בכמות המצביעים ביחס למערכת הבחירות ב-2013". עוד מדגישים ב'מאוחדים' כי "בניגוד למפלגות אחרות, שעמדו מאחוריהן מנגנונים מפלגתיים עתירי תקציב וכוח, ההישג של מפלגת מאוחדים הוא הישג של השטח, של התושב הירושלמי שהתחבר בצורה עמוקה לאג'נדה ורעיון האחדות וחיזוק קדושתה של ירושלים. ללא מנגנון מפלגתי תומך וללא תקציבים מנופחים, התמודדנו ראש בראש מול מנגנונים מפלגתיים משומנים והובלנו להישגים משמעותיים בהרבה עבור הציונות הדתית, כשבניגוד למפלגת הבית היהודי, אנו מגיעים למו"מ הקואליציוני במכפיל כוח משמעותי עם גוש פוליטי של חמישה מנדטים ביחד עם אגודת ישראל. הוכחנו שאיחוד כוחות של הציבור הדתי לאומי והציבור החרדי הוא מכפיל כוח חשוב, שהציבור בשטח מעוניין לראות אחדות ולא פלגנות וסכסכנות, ושבצורה כזו ניתן לחזק עמדות בצורה משמעותית לקראת מו"מ עם המועמדים לראשות העיר, ואל מול כל ראש עיר עתידי.

ההצבעה של קינג

אריה קינג מצביעצילום: ללא קרדיט

במאוחדים מוסיפים ומציינים כי "ביחס לבחירות 2013, הרי שבבחירות הנוכחיות הצטרפו למפלגה כ-3000 תומכים נוספים, וזאת כאשר המפלגה נאלצת להתמודד, כאמור, מול שתי מפלגות עתירות תקציב, פרסום ושרים שבאים לתמוך ולסייע. כך, למרות הניסיונות של ש"ס לזנב במפלגה, הכניסה מאוחדים לעיריית ירושלים את נכדו של מרן הרב עובדיה יוסף, יהונתן יוסף. בנוסף, למרות הפרת הסכם חתום מצד האיחוד הלאומי, ועל אף שבחרו לתמוך במועמדת שרחוקה מזרח ממערב מהאידאולוגיה והאג'נדה שהם מתיימרים לייצג, הצליחה 'מאוחדים' להתמודד בהצלחה ולהביא מספר מנדטים שווה לצד הישגים פוליטיים משמעותיים בהרבה. 

"דרכנו ברורה: אנו תומכים בירושלים, מקדמים את ערכי היהדות בלי גמגומים וזגזוגים, ומתנגדים לכל ניסיון פגיעה בקדושת ירושלים. לא בכדי אנחנו המפלגה היחידה שהוכיחה עקביות והצביעה תמיד לטובת ירושלים בכל מהלך הקדנציה האחרונה".

"ברגע האמת", מוסיפים במאוחדים, "תושבי ירושלים הבינו היטב מי יפעלו למענם וידאגו להם באמת לאורך הקדנציה. מי מדברים אליהם בגובה העיניים ודואגים במעשים ולא בדיבורים לשמירה על אחדותה של  ירושלים, לקידום ופיתוח העיר, לבינוי וגם לניקיון העיר ורווחת התושבים." נאמר בהודעת 'מאוחדים'.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן