קינג משיב להתקפה: "חגית משה פגעה בנשות י-ם. אני פעלתי עבורן"

אחרי הראיון שהעניק ל'כיפה' ובו אמר כי "נדירות הן הנשים שמסוגלות לייצג את הציבור בנחת" ציין אמש אריה קינג בכנס נשים בי-ם כי "חגית משה הצביעה נגד הנשים בירושלים פעם אחר פעם. אני עומד לצדן"

חדשות כיפה גלעד כהן 11/10/18 11:31 ב בחשון התשעט

קינג משיב להתקפה: "חגית משה פגעה בנשות י-ם. אני פעלתי עבורן"
שבוע לא שקט | יו"ר סיעת 'מאוחדים' אריה קינג, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר סיעת 'מאוחדים' אריה קינג התראיין השבוע לאתר 'כיפה' וכשנשאל מדוע אין אישה ברשימת סיעתו אמר כי ""רבני 'מרכז הרב' ו'הר המור' אמרו לנו 'אם תמצאו אישה שהיא יותר משמעותית או יותר מוכשרת מהמועמדים שיש לכם אז אפשר להקל' אבל אם זה לא המצב אז לא". קינג ספג לא מעט ביקורת בעקבות דבריו בעיקר מצד הבית היהודי שבראשו עומדת אישה, חגית משה.

אמש (ד'), בצל המתקפה עליו על הדרת נשים לכאורה, נאם אמש יו"ר סיעת 'מאוחדים' וחבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג בכנס נשים שבו לקחו חלק עשרות נשים דתיות מקהילת הר המור בקריית יובל וקריית משה. בנאומו ענה קינג בין היתר לטענותיה של חברת מועצת העיר יו"ר סיעת הבית היהודי בעיר חגית משה כי הוא מדיר נשים וציין כי "הגברת משה מתהדרת בנוצות על סיוע לנשים, כשבפועל כיו"ר ועדת הכספים הצביעה חגית פעם אחר פעם נגד הנשים ופעלה נגד האינטרס של נשות ירושלים ובנוסף היא מעזה להגדיר את משנתו של הרב קוק כ'דעה עקומה' ומסלפת את האמת בטענתה כי אף אחד מתלמידי הרב לא סובר כמוהו.

חגית משה

חגית משהצילום: יחצ

עוד ציין קינג כי "חגית משה הצביעה נגד מתן תקציב ייעודי לנשים דתיות לקיום פעילויות ותחרויות ספורט לנשים דתיות, שתותאמנה לנשים בלבד, כשאני פעלתי כדי שנשים דתיות תוכלנה להצטרף למעגל הפעילויות הספורטיביות שהעירייה מממנת. אלא שלצערי הרב, חברות מועצת העיר המכהנות הצביעו נגד והפילו את ההצעה פעם אחר פעם. מדוע מי שמתהדרת בנוצות של עזרה לנשים מונעת מנשים דתיות להשתתף בפעילויות ספורט?".

קינג המשיך וציין כי "דוגמה אחת מיני רבות היא כאשר 27 בלניות מפסגת זאב פנו אלי ואל חגית משה ושאר חברי מועצת העיר בבקשה שלא להקים בית כנסת חדש מול מקווה הנשים, כיוון שזה יפגע בצניעותן וביכולתן להגיע למקווה. חגית משה הצביעה נגד הנשים על אף מכתב מנשות פסגת זאב בו הן התריעו כי מסירת המבנה תפגע בצניעות, ואני מצטט מהמכתב: 'נשים נרתעות ולא מסוגלות להיכנס או לצאת מהמקווה כאשר אנשים מסתובבים ליד הכניסה. העברת המבנה תגרום כי גברים יסתובבו שם ביתר שאת. לעיתים נשים חוזרות לביתן ללא טבילה... אנו מבקשות לא לאפשר לאף גורם להשתמש במבנה כמקום תפילה בשום אופן, כדי שנשים יוכלו לטבול בנחת וללא חששות'. מדובר בבית כנסת שבאופן טבעי מסתובבים גברים באזורו, וזה צריך להיות ברור שבשל כך צריך למנוע את הקצאת המבנה לכך".


עוד הוסיף קינג בדבריו כי "חגית משה הצביעה נגד הנשים הללו כשאני פעם אחר פעם עומד לצדן של הנשים. "בשורה התחתונה" סיכם קינג: "אני עוזר לנשים כשחגית משה פוגעת בהן. אני עוזר באמת לנשים, בוודאי שיותר מחברת מועצת העיר הצבועה. לצערי, במקום להתעסק בעשייה אמיתית למען הציבור היא ממהרת לקפוץ על כל עגלה פופוליסטית שנקרית בדרכה רק כדי לנסות במאמצים ובכל מחיר כדי לשפר את מצבה הפוליטי הנואש, אבל הדרך להצליח היא רק באמצעות עבודה קשה יום יום עבור הציבור ולא באמצעות קיצורי דרך דוגמת דמגוגיות זולות".