סיעות הבית היהודי והאיחוד הלאומי בירושלים מתאחדות

כפי שפורסם לראשונה ב"כיפה", נחתם ההסכם לאיחוד הכוחות בין סיעות הבית היהודי והאיחוד הלאומי בעיר ירושלים, לקראת הבחירות המוניציפליות.

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/18 20:42 יז באב התשעח

סיעות הבית היהודי והאיחוד הלאומי בירושלים מתאחדות
איחוד הסיעות בירושלים, צילום: יח"צ

כפי שפורסם בכיפה, נחתם היום (א') ההסכם בין סיעות הבית היהודי והאיחוד הלאומי בירושלים, אשר במסגרתו מתחייבים הצדדים לרוץ כסיעה אחת משותפת, שתיקרא "בית יהודי-איחוד לאומי". בראש הסיעה תעמוד סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק הכספים - חגית משה, המשמשת גם כיו"ר הבית היהודי בירושלים.
על ההסכם חתמו ניר אורבך - מנכ"ל מפלגת הבית היהודי, ואופיר סופר - מנכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי , אשר בירכו שניהם על המהלך. במקום השני ברשימה יוצב איש החינוך יהודה (גורי) פרוידיגר - סמנכ"ל קריית החינוך שעלבים, ובעבר מזכ"ל תנועת הנוער "עזרא" ותושב פסגת זאב. 
נראה כי מדובר ביריית פתיחה לקראת איחוד הרשימות בבחירות הארציות, עליהן עדיין דנים יושבי ראש המפלגות והשרים נפתלי בנט ואורי אריאל.
לאחר חתימת ההסכם בין הצדדים ציינה חגית משה, ראש הסיעה המשותפת: "זו בשורה של ממש לעיר ירושלים ולציונות הדתית כולה. אני תמיד מעודדת חיבורים, ודווקא כעת הציבור הדתי לאומי בירושלים צריך בית אחד וכתובת אחת מנצחת. האחדות שאנו מציגים היום היא מחויבת המציאות, ותוכיח עצמה כבר ביום שלאחר הבחירות. אני משוכנעת שהחיבור בירושלים משמעותי מאוד ויהווה זרז לחיבור הנחוץ בבחירות לכנסת. גורי ואני נשלב כוחות ונפעל לטובת הציבור הדתי לאומי ולטובת העיר ירושלים".

לדברי יהודה פרוידיגר: "האיחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי משדר כתובת אחת נאמנה לכל הדתיים בירושלים, שתתן מענה לפרט ולכלל ותפעל לחיזוק ירושלים בכל התחומים ולמיצוב מעמדה כעיר הבירה של מדינת ישראל. מהיכרותי האישית עם חגית משה, אני בטוח שנעבוד ביחד בשת"פ פורה לקידום העיר ירושלים  והציבור הדתי לאומי".
מנכ"ל מפלגת הבית היהודי ניר אורבך בירך גם הוא על המהלך: "לציבור הציוני דתי בירושלים יש כעת כתובת אחת. ההרכב הנוכחי מחבר את הציונות הדתית הקלאסית לרשימה אחת  ואין ספק שהחיבור עם האיחוד הלאומי משמעותי מאד גם להמשך הדרך. אנו עוסקים כעת בהמשך גיבוש הרשימה ובצירוף דמויות מרכזיות בכדי לחבר ציבורים נוספים ולהיות הרשימה החזקה והמשמעותית ביותר במערכת הבחירות בירושלים.

"אנחנו באיחוד הלאומי עמלים למען אחדות הציונות הדתית והמחנה הלאומי כולו וירושלים היא אחת הערים החשובות ליישם זאת. אני שמח על כך שמצאנו את הדרך המשותפת לרוץ יחד ואני כולי תקווה כי זו רק ההתחלה באחדות הציונות הדתית הן ברמה המוניציפאלית והן ברמת הלאומית. כוחנו באחדותינו זו לא עוד סיסמא, זו המשימה שמוטלת על כתפינו בימים אלו", סיכם מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר.