חגית משה עונה לקינג: "מעניין שלא הפריע לו להיות איתי באותה רשימה"

יו"ר הבית היהודי בירושלים עקצה את יו"ר מאוחדים וטענה כי להחלטה שלא לשלב נשים אין כל צידוק, "קיבלתי את תמיכתם של בכירי רבני הציונות הדתית, ובראשם הרב דרוקמן,שברור שאינם שותפים לדעתו העקומה של קינג"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/10/18 17:08 כט בתשרי התשעט

חגית משה עונה לקינג: "מעניין שלא הפריע לו להיות איתי באותה רשימה"
יו"ר הבית היהודי בירושלים חגית משה, צילום: שרון עזרן

יו"ר הבית היהודי בירושלים, חגית משה, תקפה הערב (שני) את דברי אריה קינג ב'כיפה' על הסיבה שבסיעתו לא שולבו נשים.

"אני גאה להיות אישה בתפקיד ציבורי משמעותי", אמרה סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק הכספים בבירה ועקצה את ראש סיעת מאוחדים כשאמרה כי "מעניין שלא הפריע לקינג להיות יחד איתי באותה רשימה בבחירות הקודמות".

מוקדם יותר התייחס קינג לפניית 'כיפה' בנוגע לשאלה מדוע אין נשים ברשימתם למועצת העיר. "אנחנו, שלא כמו רשימות אחרות, הולכים לאורם של רבנים הידועים כרבני הקו" הוא הסביר וציין כי "רבני 'מרכז הרב' ו'הר המור' אמרו לנו 'אם תמצאו אישה שהיא יותר משמעותית או יותר מוכשרת מהמועמדים שיש לכם אז אפשר להקל' אבל אם זה לא המצב אז לא".

עוד הוא אמר כי "רבים מהציבור הדתי 'החרד"לי' לא יצביעו לרשימה שלנו אם נוסיף אישה לרשימה אלא יצביעו לאגודה כי הם הולכים בהוראת הרבנים".

רשימת מאוחדים בירושלים

ללא נשים. רשימת מאוחדים בירושליםצילום: יח"צ

משה תקפה את הדברים ואמרה כי "דעותיו השוביניסטיות של קינג עומדות בסתירה גמורה למציאות בה נשים דתיות לאומיות מובילות ותורמות בתפקידים ציבוריים ופוליטיים רבים ועושות זאת באופן מקצועי ומסור. שילוב נשים בשדה הפוליטי היא רווח של כולנו ולא ייתכן שחברי מועצת עיר בירושלים יתבטאו בצורה כזו".

לדבריה, יש רבנים אחרים בציונות הדתית שדווקא בירכו אותה על הובלת הבית היהודי בעיר, "שמחתי השבוע לקבל את תמיכתם של בכירי רבני הציונות הדתית ובראשם הרב דרוקמן שליט"א שברור שאינם שותפים לדעתו העקומה של קינג. גם רבנים בכירים אחרים כמו הרב אליעזר מלמד הכריעו בעניין וטען ששום תלמיד של הרב קוק לא סבר שיש איסור בשילוב נשים בפוליטיקה".

קינג התייחס לדבריה של משה ואמר: "כואב הלב שנציגת הבית היהודי בירושלים קוראת למשנת מרן הרב קוק זצ"ל 'דעה עקומה' ומסלפת את האמת בטענתה כי אף אחד מתלמידי הרב קוק לא סובר כמוהו. לכולם ידוע כי בדעה זו החזיקו ומחזיקים ממשיכי דרכו של הרב קוק בהם הרבנים הראשיים לישראל הרב אברהם שפירא זצ"ל והרב מרדכי אליהו זצ"ל, הרב שמואל אליהו, הרב צבי טאו וכידוע עוד גדולי דור רבים נוספים".

עוד אמר כי "בבחירות הקודמות, עם ייצוג נשי, לא קיבלנו את תמיכת הרבנים. לעומת זאת הפעם תומכים בנו רבנים מקשת רחבה מאוד. כמנהיגה ראויה נתנו הרבנים לדוגמה את דבורה הנביאה ויעל. ברור שיש נשים בסדר גודל זה גם היום, אך הן לא רצו להצטרף הפעם לפוליטיקה".