נכדו של הרב יוסף: לאן העלימו את אבא שלי ?

יהונתן יוסף, נכדו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל תוקף את סילוף העובדות ההיסטורי בסרט "הבלתי רשמים". לטענתו הדרתו של אביו, הרב יעקב יוסף זצ"ל מכל תיעוד העוסק בהקמת תנועת ש"ס הוא עיוות היסטורי על ידי מקורבי דרעי.

חדשות כיפה מירב כהן 05/08/18 13:11 כד באב התשעח

נכדו של הרב יוסף: לאן העלימו את אבא שלי ?
צילום: אריאל רבינסקי

יונתן יוסף, נכדו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל תוקף בחריפות את במאי הסרט העוסק בתקומתה של תנועת ש"ס. "אבי הקים את ש"ס כשדרעי והחברים שלו עוד היה באגודת ישראל וכשאנשים עוד פחדו להזדהות עם ש"ס. לאחר ההצלחה הכבירה הם רכבו על ההצלחה והעיפו בצורה מבישה את כל הקודמים להם".

נכדו של הרב עובדיה טוען שישנה יד מכוונת להדרתו של אביו מעל דפי ההיסטוריה בסרט ומכוון בדבריו לח"כ דרעי שנמצא בסכסוך מתמשך עם חלק מבני משפחת יוסף. יוסף מדגיש בדבריו שאביו היה אחד ממקימי התנועה וזו שערורייה שבסרט לא מוזכר שמו כשאחד מהמייסדים לצד יעקב כהן והרב ניסים זאב. יוסף מאשים בדבריו את יו"ר המפלגה  וטוען "הניסיון למחוק את מורשתו של אבי, כאשר העובדה שאינו מופיע בסרט היא הוכחה נוספת למחיקתו, על אף מקומו המרכזי ביותר בהקמת התנועה.   

עוד מדגיש יוסף כי הוא מצפה מהבמאי ומהאחראיים על הסרט לספק תשובה ראויה לשאלה, היכן נעלם אביו מהסרט, ומהספרות העוסקת בהקמת ש"ס?

"הבלתי רשמיים" הוא סרטו הראשון של הבמאי אלירן מלכה, העוסק בסיפור הקמתה של מפלגת ש"ס, בשנות ה-80 בירושלים. עלילת הסרט מבוססת על אירועים היסטוריים שהתרחשו במציאות ובהשראתם נערך הסרט.