פרשנות שעת מבחן: נתניהו סמוטריץ' ובן גביר המשיכו את מורשת בנט ולפיד

בתוך שבוע ממשלת הימין על מלא קיבלה מבחן לכל הבטחות הבחירות שלה: טרור, חאן אל אחמר וירי מעזה - מה נשאר מההבטחות? | וגם, השיעור שההייטקיסט המיליונר צריך ללמוד ממפוני גוש קטיף

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/02/23 09:27 יב בשבט התשפג

שעת מבחן: נתניהו סמוטריץ' ובן גביר המשיכו את מורשת בנט ולפיד
סמוטריץ' עם נתניהו, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

אין בישראל 100 ימי חסד לממשלות, אפילו לא 30, השר לביטחון לאומי למשל, התמודד עוד לפני שכיהן כחודש בתפקיד עם פיגוע רצחני בסדר גודל שאנחנו מעדיפים לא לעכל. בתוך שבוע ממשלת הימין מלא מלא קיבלה מבחן לכל הבטחותיה, הטרור השתולל בירושלים, חאן אל אחמר נדרש לפינוי, ירי יצא מעזה ומחיר הדלק התייקר. הארכיון, כמו ממשלת הימין, מלא. 

הממשלה הימנית מתנהלת כמו בנט ולפיד

בכל אחת מהסוגיות, בן גביר וסמוטריץ' נאלצו להבין שהבטחות הבחירות שלהם רחוקות מלהיות ישימות באקלים הישראלי, בטח כשנתניהו בסופו של דבר תמיד אומר את המילה האחרונה. מה שביכולתם הם ניסו, בן גביר דרש מיידים לאטום את בית המחבל - וקיבל. סמוטריץ' עיכב את עליית מחירי הדלק, אבל חאן אל אחמר, ירי מעזה וגל טירור, אלו נותרו בלי מענה שונה. על חאן אל אחמר בתחילת השבוע סמוטריץ' עוד אמר לכתבים שהוא אופטימי בחאן אל אחמר ועזה הממשלה הימנית מתנהלת בדיוק כפי שהתנהלו בנט ולפיד, יחד עם רע"מ ומרצ.

לא רק שם, השבוע שאלתי את שר האוצר סמוטריץ' על שני נערי הגבעות שנמצאים כבר חודשיים במעצר מנהלי, צווים עליהם חתם גנץ וגלנט בהמלצת מערכת הביטחון לא מוכן לוותר, איך אתם נותנים לזה לקרות שאלתי את סמוטריץ', השר חשף שקיים שיחה עם גלנט בנושא, שלא הניבה פירות. קרב הסמכויות נמצא גם פה. אחר כך אמר לי אחד מחברי הכנסת של המפלגה, "מזל שאני לא יו"ר הסיעה וצריך לענות על שאלות כאלה".

תום, תשמע סיפור

הרפורמה המשפטית שמקדם שר המשפטים יריב לוין זוכה לקמפיין תקשורתי חסר תקדים, יחד עם האופוזיציה בכל יום יוצא מכתב חדש של בכירים שמתנגדים למהלך של הממשלה, כשעיקר המרץ מושקע בכלכלנים. ראש הממשלה יאיר לפיד נשמע כמעט שמח מהאפשרות שחברות זרות יעזבו את ישראל ויפגעו במדינת היהודית. 

השבוע הצטרף לריקודים גם תום ליבנה, יזם הייטק ששווה שני מיליארד דולר, שבעקבות הרפורמה הודיע שהוא יורד מהארץ ומפסיק לשלם מיסים, אז תום, תשמע סיפור, ב-2005 הממשלה גירשה אותי ואת ההורים שלי מהבית שלנו בנצרים והרסה אותו, חודש אחרי ההורים שלי כבר התחילו להקים מושב חדש בעוטף עזה. לפעמים באה ממשלה ומקבלת החלטה שהפוכה לחלוטין מהדרך שלך, השאלה אם אתה מנסה לתקן או בורח מהארץ, צר לי על כל ישראלי שיורד מהארץ אבל תום, אתה לא עושה לנו טובה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן