ימין על מלא? הממשלה ביקשה מבג"צ דחייה נוספת בעניין פינוי חאן אל אחמר

הממשלה ביקשה מבג"צ דחייה תשיעית במספר, של ארבעה חודשים, במסירת תשובתה בעניין פינוי חאן אל אחמר | בליכוד תוקפים את נתניהו: "תקדים מסוכן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/23 15:22 י בשבט התשפג

ימין על מלא? הממשלה ביקשה מבג"צ דחייה נוספת בעניין פינוי חאן אל אחמר
חאן אל אחמר, צילום: Jamal Awad/Flash90

חאן אל אחמר לא יפונה: המדינה ביקשה היום (ד') בג"צ דחייה תשיעית במספר, של ארבעה חודשים, במסירת תשובתה בעניין פינוי המאחז הפלשתיני הלא חוקי, חאן אל אחמר. למרות הלחץ של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי בן גביר על ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

חבר הכנסת מהליכוד, דני דנון, מתח ביקורת חריפה על ההחלטה: "תשובת הממשלה החדשה לבג"צ המנסה להתחמק מפינוי חאן אל אחמר היא תקדים מסוכן ומתן רוח גבית לבנייה הלא חוקית של הפלשתינים. נבחרנו לשנות את מדיניות הגמגום של הממשלה הקודמת ולא להמשיך אותה. עדיין לא מאוחר לפעול ולפנות את חאן אל אחמר".

נתניהו ב-2018: "חאן אל אחמר יפונה, זו החלטת בית משפט"

העתירה עליה תשיב מדינת ישראל היא השישית המוגשת בעניין מצד תנועת רגבים, כאשר בעתירה הנוכחית, אישר בג"צ שמונה בקשות דחיה מצד המדינה להצגת מועד הפינוי ואכיפת צווי ההריסה שהוצאו כבר בשנת 2009, לא מבלי לנזוף במדינה על התנהלותה.

באוקטובר 2018 אמר נתניהו: "חאן אל אחמר יפונה, זו החלטת בית משפט, זו המדיניות שלנו והיא גם תתבצע. אין לי כוונה לדחות את זה עד להודעה חדשה, בניגוד לפרסומים, אלא למועד קצוב וקצר. משך הזמן שנתן לנסות לפנות את זה בהסכמה יקבע על ידי הקבינט שאכנס היום. זה יהיה קצר".

ארגון ידידי ג'הלין: "על המדינה לאמץ את התוכנית המוכנה להפקדה שקידמה הממשלה הקודמת"

מארגון ידידי ג'הלין, המנסה להוביל לפתרון בהסכמה לחאן אל אחמר, נמסר כי "על המדינה לא להסתפק בבקשה לדחות את מועד התגובה, אלא עליה לאמץ את התוכנית המוכנה להפקדה שקידמה הממשלה הקודמת ותוכננה ע"י בעלי המקצוע. תוכנית המסדירה את החאן על אדמות מדינה בסמוך למקומו, תוך שמירה על צרכיהם ומאפיינים התרבותיים של אנשי החאן". 

עוד הוסיפו ואמרו כי "כואב הלב שבמשך שנים המדינה נסחפה אחרי מיעוט בהתיישבות היהודית הסמוכה לחאן, הרוצה לראות סביבו רק יהודים ומוביל אותנו לטרלול, בו כולנו נשלם את המחיר בבית הדין האג ופגיעה בינלאומית במעמדה של ישראל. הדורשים לפנות את החאן מהווים הדגמה מעולה ל"זעקת הקוזק הנגזל": אותם גורמים שהקימו מאחזים ישראלים בלתי חוקים בסמוך לחאן ולא פונו, הם אלו שזועקים "להרוס את חאן אל אחמר, כי מדובר בבנייה לא חוקית".