בן גביר לא מרוצה: "יש לי את האפשרות להפיל את הממשלה"

השר לביטחון לאומי התייחס הבוקר (ה') בכנס המנהלים של הציונות הדתית לירי הלילה לעבר ישראל ואמר שיש לשנות את המשוואה בתגובות. "על כל ירי וכל שיגור של רקטה מעזה, אנחנו צריכים להתנהג כאילו פגעו בילדים שלנו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/02/23 11:37 יא בשבט התשפג

בן גביר לא מרוצה: "יש לי את האפשרות להפיל את הממשלה"
איתמר בן גביר | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון לאומי ויו"ר מפלגת עוצמה יהודית, איתמר בן גביר הגיע הבוקר (ה') לכנס המנהלים ה-12 של הציונות הדתית, שנערך בעיר אילת בדבריו למנהלים, אמר השר בן גביר כי הוא לא מרוצה מהתגובה של צה"ל הלילה ברצועה לאחר הירי של הרקטות לעבר מדינת ישראל.

בן גביר: "לחזור לחיסולים הממוקדים"



לדברי השר, "אני לא מרוצה מהתגובה של צה"ל ברצועה. אני אומר את הדברים בצורה הכי פשוטה, חשבתי שהתגובה צריכה להיות אחרת לחלוטין. צריך ליצור כאן איזושהי משוואה שעל כל ירי וכל שיגור של רקטה מעזה, אנחנו צריכים להתנהג כאילו פגעו בילדים שלנו. אם זאת הייתה המשוואה אז ברור הייתה חיסול מחבלים. לחזור לחיסולים הממוקדים".

"ביקשתי ישיבת קבינט ולצערי זה לא התאפשר אתמול, אבל בישיבת הקבינט הקרובה אני מתכוון להציג את זה ולומר את זה בצורה הכי משמעית. לא יכול להיות מצב שבו ישגרו רקטות ואנחנו פעולה כירורגית. לממשלה הזאת יש לה הזדמנות להראות שיש משוואה חדשה, ומשוואה חדשה זה סיכולים מממוקדים על ירי רקטות מעזה", אמר השר בן גביר.

עוד הוסיף בן גביר, "אני השר, ואני חבר קבינט, ויש לי גם את האפשרות להפיל את הממשלה, ואז אתה עושה את החשבון שלך. בוא נראה מה השגנו ומה אנחנו יכולים להשיג, ומה תמורת מה. צריך לומר את האמת, אני כן מרגיש שיש לי השפעה, אני כן מרגיש שאני דוחף את הדברים קדימה. אנשים מזלזלים בפיתות, והם לא מבינים שעד היום לא היה מצב שדיברו עם האסירים הביטחוניים בבתי הכלא. הסוהרים הסתובבו מושפלים, קציני הכלא לא יכלו לומר מילה. פתאום הגעתי ואנחנו מדברים על סגירת מאפיות הפיתות, ועל עוד שינויים בתחום הזה".

"ברגע שאני אחשוב שאני  לא משפיע לא אשאר דקה אחת על הכיסא"

"אנחנו מדברים על משמר לאומי שהולך בעז"ה לקום ועל הריסות בתים, שצריך לדעת גם כאן, שהתפיסה והמדיניות להוריד חצי מבנה כאן, סוכה כאן, נגמרה. בשבוע האחרון הורדנו מבנה אחר מבנה. דבר שלא נעשה בממשלות קודמות. כל בוקר אני נותן דין וחשבון לעצמי, וברגע שאני אחשוב שאני  לא משפיע, לא מזיז ואין לי מה להיות, לא אשאר דקה אחת על הכיסא. אני עובד 24/7 וברגע שאמצע שאני לא מזיז כלום, אני לא נשאר שם לדקה. אבל נכון לעכשיו, אני יכול לומר שאחרי חודש משתנים דברים", אמר השר בן גביר.