סמוטריץ' מגיב לביקורות מימין: "צריך לזכור שזה לא בסמכותי"

בישיבת הסיעה נשאל שר האוצר לגבי הביקורות מימין על המשך המעצר המנהלי של שני נערי הגבעות והשיב: "מקווה שנצליח לתקן" | סמוטריץ' מדבר על המגעים עם שר הביטחון גלנט ומסביר: "מה שעשה יעלון צריך לבטל לאלתר"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/01/23 19:33 ח בשבט התשפג

סמוטריץ' מגיב לביקורות מימין: "צריך לזכור שזה לא בסמכותי"
השר סמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עונה לביקורות מימין: בפתח ישיבת הסיעה של מפלגת הציונות הדתית מגיב שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לביקורות שנשמעות עליו ועל הממשלה דווקא מצידה הימני של המפה הפוליטית. במענה לשאלת כתב כיפה, עמיאל ירחי בנוגע למעצר המנהלי בו שוהים שני נערי גבעות אומר סמוטריץ' כי "אני במשך שנים מתנגד נחרצות לשימוש בכלים דרקונים ולא דמוקרטים".

צפו בדבריו המלאים של סמוטריץ':

עוד הוא מוסיף ואומר: "מי שעובר על החוק צריך להיענש אבל יש כלים ותהליכים מסודרים, זה לחלוטין לא לגיטימי, אף אחד לא חושב להשתמש בזה נגד משפחות פשע, שוחחתי על כך עם גלנט צריך לזכור שזה לא בסמכותי אלא בסמכותו ואגב, התיקון שצריך לעשות כאן, למה שעשה יעלון צריך לבטל לאלתר, אנחנו ממשיכים לנהל את השיח הזה בממשלה ובקבינט ומקווה שנצליח לתקן ולהכריח את מי שצריך להכריח בנושא הזה".

בצלאל סמוטריץ

בצלאל סמוטריץ' | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

תקף את עיתונאית הארץ

במהלך ישיבת הסיעה, תקף יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', את העיתון "הארץ" לאחר שאחת העיתונאיות שאלה אותו על הרפורמה במערכת המשפט, בעקבות כותרת בה כתבו כי "מתנחל הרג ערבי".

"מי שגורם את הנזק הגדול ביותר למדינת ישראל, מי שמוציא את דיבתה רעה בשקרים, מי שהופך את צבא הגנה לישראל, משטרת ישראל, אזרחי מדינת ישראל לפושעים, לפושעי מלחמה, זה אתם, מי שמנהל את קמפיין הדה לגיטימציה הגדול נגד מדינת ישראל זה אתם", אמר סמוטריץ' לעיתונאית "הארץ".

סמוטריץ' תוקף את לפיד: "הפכת להיות תומך של ה-BDS?"

בישיבת סיעה של "הציונות הדתית", תקף שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', את יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד וטען כי הוא מנהל "קמפיין פוליטי כדי לפגוע ולגרום נזק לכלכלה הישראלית", על רקע הסרטון שפרסם ברשתות החברתיות.