בחירות 2022

נועם מדר "אינדיקציות שמעידות על בייס של חמישה מנדטים לעצמה יהודית"

"אני משתאה בכל פעם מחדש  מהגיוס הטוטאלי כנגד עוצמה יהודית והעומד בראשה, איתמר בן גביר" | נעם מדר, יו"ר מטה לאומי דתי בעוצמה יהודית בטור תגובה לכיפה

חדשות כיפה נעם מדר 20/08/22 22:03 כג באב התשפב

"אינדיקציות שמעידות על בייס של חמישה מנדטים לעצמה יהודית"
איתמר בן גביר, צילום: Sraya Diamant/Flash90

 

לפעמים אני קורא דעות פומביות או מה כתבות באתרי המגזר, ואני משתאה בכל פעם מחדש  מהגיוס הטוטאלי כנגד עוצמה יהודית והעומד בראשה, איתמר בן גביר. נראה כאילו לא משנה שהמציאות בשטח והסקרים יצביעו בעקביות ולאורך זמן רב על גידול בכוחה של עוצמה יהודית - הרבה מעל אחוז החסימה - ימשיכו להציג אותה כאילו היא בסכנת מעבר של אחוז החסימה.

הייתי יכול להניח שמדובר בחשש אותנטי לאור תוצאות הפעמים הקודמות בהן עוצמה יהודית התמודדה לבד אבל כאשר מהצד השני של המטבע מציגים את "הציונות הדתית", שבאופן עקבי כוחה נחות משמעותית וקרוב יותר לאחוז החסימה, כבעלת סיכויים גבוהים יותר לצלוח את אחוז החסימה – כבר ברור לי היטב שמדובר בדעה פוזיציונית, או בתדרוך "מטעם", בניסיון ללחוץ על עוצמה יהודית להתקפל במו"מ, אם אכן יחזור להיות רלוונטי, ולחלופין – לפגוע בכוחה.

המילה החדשה שמצאו אלו שמפגינים זלזול בכוחה של עוצמה יהודית היא "פריכות". במערכות קודמות הזהירו, יתכן בצדק, שאם עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה בסקרים (למעט סקר או שניים בהם עברה בקושי) – אין לה כמעט סיכוי לעבור בקלפי. עכשיו, כשנשמטה טענה זו לחלוטין, נשלפת טענת ה"פריכות". לפי טענה זו – גם אם הסקרים יצביעו על 15 מנדטים לעוצמה יהודית – אסור להצביע לה. 

כמובן שטענת הפריכות מופרכת בעצמה. גם הסוקרים המקצועיים כבר זנחו טענה זו ורואים את עוצמה יהודית יציבה ובטוחה עם מספר מנדטים מרשים. כך, הבוקר התפרסם סקר "מעריב" וערוץ 103FM, אשר מעניק 7 מנדטים לעוצמה יהודית, לעומת 5 ל"ציונות הדתית". בריאיון לניסים משעל ניתח הסוקר מנחם לזר את הסקר ואמר: "על פניו זה נראה שהוא בטוח, בניגוד למערכות בחירות קודמות, שעוצמה יהודית הפעם, בעקבות כל מיני שינויים שקרו בחברה הישראלית, בטוחה במעבר של אחוז החסימה. אנחנו יודעים איך זה נגמר בפעמים קודמות, אנחנו משערים שהפעם זה ייגמר אחרת"

אבל אם כבר דיברנו על פריכות, בואו נשים את הדברים על השולחן: למפלגת עוצמה יהודית יש אינדיקציות חזקות שמעידות על בייס חזק, לפחות ביחס לחמשת המנדטים הראשונים. האינדיקציות הללו מתקבלות מסקרים פנימיים עם חיתוכים מדויקים, כנסים מלאים עד אפס מקום במאות משתתפים, מאות פניות מדי יום בבקשות להתנדבות, פעילות שטח עניפה ומעורבות גבוהה מאוד ברשתות החברתיות. כל זאת הרבה מעל ומעבר ביחס ליריבים פוליטיים שמתיימרים להציג עצמם כבעלי בייס חזק.

אז כתבים, עורכים ומו"לים יקרים, ראוי שתתייחסו למציאות המשתנה מול העיניים בהוגנות . הציפייה מהעיתונות היא שתהייה אוביקטיבית ותציג את המציאות – ולא תנסה לייצר אותה. אבל אם אתם אכן משוכנעים במה שאתם כותבים, אל תשבו מאחורי מקלדת ותכתבו מהגות לבכם, אלא פשוט הצטרפו לכנסי הבחירות היומיומיים של עוצמה יהודית ותבינו איך השטח בוער. תבינו, כמו שמנחם לזר אמר, שהפעם זה ייגמר אחרת.