טור פוליטי סכנת אחוז החסימה: בן גביר עדיין צריך את סמוטריץ'

סופו העגום של ראש הממשלה נפתלי בנט שהשאיר אחריו חברי מפלגה חבולים אבל העניק להם מתנות. מי לא קיבל? | הקרבות בין עוצמה יהודית לציונות הדתית לא מפסיקים, ודווקא לבצלאל סמוטריץ' יש יותר סיכוי לעבור ברגע האמת | טור פוליטי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/08/22 09:06 כב באב התשפב

סכנת אחוז החסימה: בן גביר עדיין צריך את סמוטריץ'
בן גביר מכריז על ריצה עצמאית. השבוע, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ביום שני בצהריים הסתובבה בכנסת אחת העובדות האחרונות בלשכת ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט עם מתנות פרידה לחברי ימינה ההיסטורית, תמונות שלהם עם ראש הממשלה לשעבר עם הקדשה אישית חתומה עליהם, התזמון לא היה מקרי, כמה שעות אחר התכנסו חברי ימינה לוועדת הכנסת להצבעה על פיצול ימינה לרסיסים כאשר חצי מהמפלגה מבקשת להתפצל. 

סוף מפואר למיזם של בנט

עניינים טכניים וניסיונות נקמה של חברי הקואליציה בעידית סילמן שעתידה להשתריין בליכוד הביאו לבסוף את נפתלי בנט עצמו לפרוש בעצמו מרשימת ימינה לטובת סיעת יחיד בשם ביחד, סוף מפואר למיזם שהביא אותו לראשות הממשלה, אבל השאיר את חברי הרשימה שלו חבולים, מלבד שיקלי וסילמן שעזבו, כל שאר חברי הרשימה צפויים למצוא את עצמם מחוץ לכנסת הקרובה, כן, גם איילת שקד, השותפה לשעבר של בנט, שאפילו לא מפרסם תמיכה במפלגה שלה. אגב, המתנות נתנו לכולם, חוץ מאורבך וסילמן.

הקרב של סמוטריץ' ובן גביר

מי שציפה אחרי ההכרזה של בן גביר על ריצה עצמאית לשקט מכיוון המפלגות הסרוגות, כנראה יתאכזב. בן גביר עצמו השאיר פתח לריצה משותפת בנאום שלו בכפר המכבייה, מה שמייתר למעשה את ההכרזה הדרמטית. עד החודש הבא, בו יסגרו הרשימות יש מספיק זמן להשלים ולפוצץ משאים ומתנים, ונתניהו טרם אמר את המילה האחרונה, אם ירצה, איחוד יגיע. 

בינתיים, הרשו לי לא להתבשם מהסקרים שמציג בן גביר, אמנם הוא זוכה ליותר מנדטים, אבל המנדטים שלו יותר פריכים ושייכים לליכוד ולמפלגות החרדיות שטרם החלו במשתה ומעגל המצביעים יותר קולניים, מה שגורם לי להאמין שדווקא סמוטריץ' הוא בעם הסיכויים הגבוהים יותר לעבור את אחוז החסימה ברגע האמת. אחרי הקולות הרבים שהוא שרף לימין במשך השנים, חובת ההוכחה על בן גביר, בינתיים הוא וסמוטריץ' שלא שוחחו כבר שבועיים מבזים זה את זה בקרבות תקשורתיים, אם כי הטענה של בן גביר מוצדקת, אם המקום השלישי שלו ברשימה לא יהיה במספר 7 ייתכן והוא כלל לא יכנס לכנסת. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן