טור בנט יכול רק לקנא בממשלה הממושמעת שהייתה לנתניהו

על מה בנט לא חשב כשכתב את הספר "איך לנצח מגפה", למי דואגת שרת התחבורה מרב מיכאלי ולמי בקואליציה נמאס מחברת הכנסת עידית סילמן שמתנהלת ב"חוסר רגישות"?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/12/21 08:47 כ בטבת התשפב

בנט יכול רק לקנא בממשלה הממושמעת שהייתה לנתניהו
בנט עם שאשא ביטון, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

בנט לא היחיד, כולנו חשבנו משום מה שהסיפור הזה מאחורינו, ובכל זאת, האומיקרון הגיע וטרף לכולנו את הקלפים. ראש הממשלה נפתלי בנט יודע להתמודד עם הקורונה, הוא כתב ספר בנושא, הסתובב בבתי החולים בכל רחבי הארץ והקים את קבינט הקורונה האזרחי, אבל בנט של לפני חצי שנה לא חשב על דבר אחד קטן, יכולת השליטה שלו בסיטואציה.

בישיבת הממשלה ביקש בנט, "כל אזרח, חייב לדאוג לעצמו, למשפחתו ולילדיו", אבל משפחתו של בנט לו דאגה לבנט עצמו, לא משפחתו הפוליטית ולא משפחתו הגרעינית. נסיעתה של גילת וילדיו לקאריביים, רודפת את בנט בזמן שהוא סוגר את השמיים בצורה הרמטית. וגם השרים של בנט עושים לו צרות.

כפי שפרסמתי כאן לראשונה, בזמן שבנט מבקש להימנע ממקומות צפופים, שר המשפטים שלו התכוון לנסוע לכנס באילת ושרת התחבורה מרב מיכאלי הודיעה לכל מי שרק הסכים לשמוע שהיא מתכוונת להצביע נגד כל הגבלה עד שלא ימצא פתרון לחברות התעופה, כן, השרה ממפלגת עבודה מבקשת לדאוג לטייקונים שמחזיקים בחברות התעופה, שכבר קיבלו ממנה מענק אחד במקום לאזרחים שנמצאים בסכנת האומיקרון.

"בנט הוא הייטקיסט שנקלע לממשלה של ועד עובדים"

שאלתי את בנט על ההתנהלות של השרים שלו, התשובה חשפה את התסכול של ההייטקיסט שנקלע לממשלת וועד עובדים מצוברחת, "עדיין לא נפל האסימון", אמר לי בנט על ההתנהלות חסרת האחריות של שריו, בימים הקרובים הכל ישתנה", הוא הבטיח, מאז שר האוצר הבהיר לציבור שהקורונה היא רק שפעת, חברי קואליציה הבהירו שמדובר בבהלת שווא ושרת החינוך המשיכה עם הקו הבעייתי. בנט יכול רק לקנא בממשלות הממושמעות שהעמיד נתניהו בעבר, בזמן שהוא מספר על הגבלות לתקשורת ונאלץ לראות איך אביר קארה או יאיר לפיד גורסים אותן למול עיניו. 

במקום הגבלות נכונות, שאגב, רוב הציבור תומך בהם, בנט נשאר עם החיסונים, ובמקום לפנות במאמצים ואיומים למי שלא התחסן בשלישית או בכלל, הוא פונה בזריזות אל המתחסנים האוטומטים שיתחסנו ברביעית. וחשוב לי לומר, אם יאשרו אני ארוץ מיד להתחסן גם בפעם השמינית בשביל לשמור על הכלכלה והבריאות של כולנו. בינתיים, בית ספר פה החליט שאסיפת ההורים תתקיים בזום, בלי שהתבקשו ובלי שחשבו על זה במשרד החינוך, אזרחים מודאגים שלקחו אחריות איפה שהממשלה נרדמת.

צל"ש 

כבר החמאתי פה ליו"ר הועדה לביטחון פנים, חברת הכנסת מירב בן ארי והיכולת שלה לשים כל דעה קדומה בצד, השבוע בדיון על מותו של אהוביה סנדק החלטתי לשוב ולהחמיא. חברי כנסת מכל הקשת הפוליטית, מאיתמר בן גביר ועד גבי לסקי, התכנסו ובקשו תשובות מהמשטרה למותו של נער צעיר, נציגי מח"ש ומשטרת ישראל התחמקו ולא ידעו לענות מה הביא למותו של הנער. ובדיוק שם, הרחק מקהל הבוחרים של יש עתיד, נאבקה בן ארי לקבל תשובות ואף הודיעה יחד עם רם בן ברק שתגיע עם המחדל אל שר המשפטים.


(מירב בן ארי צועקת על נציגת משרד המשפטים "את נותנת לי טיפים איך לנהל את הדיון?).

טר"ש

סיעת ימינה ממשיכה להסתכסך בינה לבין עצמה, והשבוע הם נפלו כפרי בשל לידי האופוזיציה. זה קרה בדיון על ההתיישבות הצעירה, בעוד ימינה מתיישרת לפי המשמעת הקואליציונית של רע'' מ והצביעה נגד הסדרת ההתיישבות, רע''מ עושים בקואליציה כבתוך שלהם והצביעו בעד חוק עם המשותפת על כך שההתנחלויות הן פשע מלחמה. אחרי ההצבעה גורם בימינה מתח בפני ביקורת חריפה על עידית סילמן: "היא דורשת משמעת ברזל מהסיעה גם בחוקים שלא נוחים לנו, בזמן שהיא יודעת שיש רוב גדול לקואליציה, חברים מהסיעה כבר התלוננו עליה לבנט על חוסר רגישות". 

המריבות בתוך הסיעה מתחדשות כל שבוע, שבוע שעבר אביר קארה הביא את פינטו למליאה, השבוע סכסוך אידיאולוגי בין סילמן לכלפון. ולאורך כל הדרך, מריבות על קרדיט. מילא בתוך חדרי הסיעה, אבל הדם הרע ממשיך לתדלק את המריבות בין ימינה לציונות הדתית, למרות שאין בחירות באופק ולמרות שאפשר לקדם הרבה ביחד, בציונות הדתית מצטלמים כשהם צועקים על אורבך, ובימינה מטיחים בהם - "שקרנים". איך אמר השבוע חבר הכנסת מוסי רז, "אנשים אחים אנחנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן