התפרצות הקורונה שיא נדבקים מאז אוקטובר: "האתגר המרכזי בימים אלה הוא האומיקרון"

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס להתפרצות הזן החדש ואמר, "אנחנו מתמודדים כבר שנתיים עם הקורונה, ובכל פעם היא מפתיעה אותנו מחדש" | שיא נדבקים מאז אוקטובר: 1,400 חולים חדשים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/12/21 10:29 יט בטבת התשפב

שיא נדבקים מאז אוקטובר: "האתגר המרכזי בימים אלה הוא האומיקרון"
חיסונים נגד קורונה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

משרד הבריאות מעדכן את נתוני התחלואה העדכניים לנגיף הקורונה, מהם עולה כי חלה עלייה נוספת במספר הנדבקים, כאשר אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 1.44%, ו-1,400 חולים חדשים אומתו מתוך 98,586 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. בנוסף, מקדם ההדבקה עומד על  1.34 ומספר החולים הקשים עומד על שיעור של 83 בני אדם, מתוכם 39 מונשמים.  

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, נאם הבוקר (ה') בכנס לציון 25 שנה לאגודת זכויות החולה והתייחס לאירוע הבריאותי הגדול ביותר של התקופה האחרונה, התפרצות זן האומיקרון של נגיף הקורונה. "האתגר המרכזי בימים אלה הוא האומיקרון", אמר, אנחנו נערכים כדי לראות איך אפשר לבלום את ההתפשטות שלו, ואם כן אז לראות איזה מענה אנחנו יכולים לתת, כאן זו הזדמנות נוספת לקרוא לכולם להתחסן גם מפני האומיקרון". 

בתחילת השבוע אישרה הממשלה שורת הגבלות על האוכלוסייה כדי לצמצם את התפשטות התחלואה ככל הניתן. "אנחנו מתמודדים כבר שנתיים עם הקורונה, ובכל פעם היא מפתיעה אותנו מחדש. אתה יכול לחשוב שככל שעובר הזמן אנחנו יכולים להתמודד יותר טוב, מה גם שאנחנו רוצים להמשיך ולקיים את שגרת החיים, גם במערכת הבריאות". 

"מגפת הקורונה אתגרה את זכויות החולה לכל אורך הדרך. אם זה בתקופות של סגרים ואם בירידה בשירותים רפואיים. מערכת שהייתה עמוסה בטיפול בחולי הקורונה, ולכן אי אפשר היה לטפל במחלות מסוג אחר. 

(קמפיין לעידוד החיסונים של משרד הבריאות)