בנט על איומי מיכאלי ונסיעת סער לאילת: "בדיוק בשלב נפילת האסימון"

ראש הממשלה קרא להגביר את קצב חיסוני הילדים, "הזמן שקנינו הולך ואוזל. המספרים עדיין לא גבוהים. גל החמישי החל". במענה לשאלת כתב חדשות כיפה, עמיאל ירחי, האם שרי הממשלה לא מאחוריו, השיב, "עדיין לא הכנסנו הנחיות חדשות לתוקף, ובימים הקרובים כל הרוח תשתנה"

שמחה ברנס עמיאל ירחי שמחה ברנס ועמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/12/21 20:04 טו בטבת התשפב

בנט על איומי מיכאלי ונסיעת סער לאילת: "בדיוק בשלב נפילת האסימון"
בנט, צילום: סטילס: קובי גדעון/ לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט ערך הערב (א') מסיבת עיתונאים לאור התפשטות וריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה שהתגלה לאחרונה במדינות אפריקה. מוקדם יותר היום, בישיבת הממשלה השבועית, הזהיר ראש הממשלה מפני התפרצות של הגל החמישי

"ההחלטה לסגור את ישראל הייתה חשובה, לא כולם הבינו והיו שחשבו שאנחנו בהיסטריה", אמר בפתח דבריו, "הזמן שקנינו הולך ואוזל. המספרים עדיין לא גבוהים. גל החמישי החל. הדרך היא לעכב ככל שניתן את ההתפשטות ובדרך לחסן את ילדי ישראל כמה שיותר". 

למרות האזהרות, ראש הממשלה לא הודיע על הנחיות חדשות, ואמר, "אנחנו נכנסים לשלב חדש - בזמן הקרוב נפרסם הנחיות ובינתיים אני מבקש להפעיל שכל ישר. לשמור על ריחוק חברתי ומסכות. כמה פשוט - ככה אפקטיבי. עוד הוסיף בקשה מבעלי העסקים וחברות, "כל מי שיכול לאפשר לעובדים שלו לעבוד מהבית - כבר מחר. גם אנחנו במגזר הציבורי נעבור למתכונת מצומצמת שתעבור לעבודה מהבית". 

במענה לכתב כיפה: "אני מבין את הקושי אצל כולם" 

במענה לשאלת כיפה על ההתנהלות של שרי הממשלה במהלך התפרצות האומיקרון, כך למשל, כאשר שרת התחבורה מרב מיכאלי הודיעה כי תפתח בעיצומים אם לא ימלאו דרישותיה, אמר בנט: "אנחנו בדיוק בשלב נפילת האסימון, ועדיין לא הכנסנו הנחיות חדשות לתוקף, ובימים הקרובים כל הרוח תשתנה. אני מבין את הקושי אצל כולם, כי אנחנו נורא מקדימים ולא חיכינו כמו במדינות אחרות שהתחלואה תהיה בשמיים כדי לשנות פאזה. לא מחכה לעשרת אלפים מאומתים. לכן, ככל שנקדים, כך ייטב". 

בנט אף נשאל על נסיעת רעייתו גילת וארבעת ילדיו לחו"ל במהלך חופשת החנוכה, ועל כך אמר כי הביקורת מתקבלת על הדעת. "אני ראש הממשלה והציבור בהחלט וגם התקשורת רשאים וזכאים להעביר ביקורת, לא רואה את זה כמתקפה אישית. למען ההגינות - גילת והילדים פעלו בדיוק על פי ההנחיות, לפעמים יש בלבול כאילו הם עברו איזושהי הנחיה. מה שחל על כלל האזרחים חל גם עליהם. נראה שלמראית עין אני דוחה את הביקורת, אני מבין אותה ומה שחשוב כרגע זה שכל אדם יתכנס לדאוג למשפחתו".