דיון דרמטי מהומה במליאה: הקואליציה הצביעה נגד הסדרת ההתיישבות הצעירה

שדולת ארץ ישראל יזמה הצעה לסדר בעניין הסדרת ההתיישבות הצעירה, ימינה ותקווה חדשה הצביעו עם הקואליציה ונגד ההסדרה. מהצד השני, חברי רע"מ הפרו את המשמעת הקואליציונית | גורם בימינה ל"חדשות כיפה": "חברים מהסיעה התלוננו לבנט על סילמן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/12/21 21:05 יח בטבת התשפב

מהומה במליאה: הקואליציה הצביעה נגד הסדרת ההתיישבות הצעירה
הקואליציה נגד ההתיישבות הצעירה, צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ/דני שם טוב

הערב (ד'), לאחר דיון סוער במליאת הכנסת בהצעה לסדר אותה יזמה שדולת ארץ ישראל בעניין הסדרת ההתיישבות הצעירה, גייסו ראשי הקואליציה רוב להפלת הצעת הסיכום של סיעות הליכוד, ש"ס והציונות הדתית הדורשת מראש הממשלה נפתלי בנט, להסדיר את כל יישובי ההתיישבות הצעירה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן בהחלטת ממשלה כפי שהתחייב, ללא דיחוי.

ההצעה נפלה גם בעזרת תמיכת הרשימה המשותפת ברוב של 59 לעומת 50. כל מפלגות הימין באופוזיציה הצביעו בעד. מנגד, חברי ימינה ותקווה חדשה אשר אימצו יישובים מההתיישבות הצעירה בעברם, הצביעו נגד, למרות שגם הפעם הפרו ברע"מ משמעת קואליציונית והצביעו בעד הצעת המשותפת הקובעת כי יש להקים מדינה פלשתינית וכי המתנחלים הינם אלימים.

שמחה רוטמן: "חסרי האידיאולוגיה מימינה ומתקווה חדשה הצביעו בשביל הכיסא"

אחרי שחברי ימינה הצביעו נגד ההתיישבות הצעירה, גורם במפלגה בביקורת חריפה על יו"ר הקואליציה, עידית סילמן. הגורם מסר ל"חדשות כיפה": "סילמן דורשת משמעת ברזל מהסיעה גם בחוקים שלא נוחים לנו, בזמן שהיא יודעת שיש רוב גדול לקואליציה, חברים מהסיעה כבר התלוננו עליה לבנט".

בפורום ההתיישבות הצעירה מסרו בכאב: "עצוב שהקואליציה מאפשרת לחברי התנועה האסלאמית להיות נאמנים לאידיאולוגיה שלהם ולשנאת המתנחלים, ואילו חברי המחנה הלאומי ממשיכים להפנות לנו גב. הילדים שלנו ימתינו עוד חודש בחושך ובקור לדיון המובטח בוועדת החוץ והביטחון בתקווה קלושה שאולי הפעם סוף סוף מי שהסתכלו לנו בעיניים ונשבעו שיסדירו אותנו-הפעם גם יקיימו".

חבר הכנסת שמחה רוטמן, תקף את חברי ימינה ותקווה חדשה: "רע"מ הצביעו בעד ההצעה של המשותפת נגד ההתיישבות הצעירה. המשמעת הקואליציונית לא הרתיעה אותם. אבל ניר אורבך, עידית סילמן, שרן השכל, צבי האוזר ומיכל שיר ושאר חסרי האידיאולוגיה מימינה ומתקווה חדשה הצביעו בשביל הכיסא ונגד ההצעה להסדיר את ההתיישבות הצעירה. בושה!".


(טיבי נגד ההתיישבות, הערב במליאה).

בהצעת הסיכום לדיון של סיעות הליכוד, ש"ס והציונות הדתית בהצעה לסדר, בו נאמו עשרות חברי כנסת, נאמר עוד כי משמעות הדרישה הינה הקצאת תקנים ותקציבים בהיקף הנדרש להסדרה סטטוטרית של הקרקע, לתכנון מהיר ויעיל, ולהקמת מבני ציבור, אספקת מרכיבי בטחון וחיבור מיידי לחשמל, מים ואינטרנט עוד טרם הושלמו הליכי ההסדרה, והחלטת ממשלה להכרה בישובים שלא ניתן להסדירם כשכונות של ישובים ותיקים.

עוד נאמר בהצעת הסיכום שנדחתה ע"י הקואליציה, שהכנסת קובעת כי תושבי ההתיישבות הצעירה, הם חלוצים בני דורנו שהקימו ישובים בשליחות ממשלות ישראל ובהסכמתן. הותרתם ללא מעמד, תנאי מחיה  ושירותים בסיסיים, היא מעשה שאינו הוגן, אינו אחראי, אינו ציוני, ואינו אנושי. הכנסת דורשת מראש הממשלה למסור למליאה באופן אישי אחת לחודש דיווח בנושא הסדרת ההתיישבות הצעירה.

הצעת הסיכום התייחסה גם לפיגוע בחומש ונאמר כי כי הכנסת דורשת מראש הממשלה למנוע באופן מוחלט את פינוי הישיבה הפועלת בחומש, להסדיר את הישיבה ולאפשר לתלמידיה ללמוד, לשהות ואף להתגורר במקום.