בכירים במפלגות מאשימים: הרב סדן מעכב את האיחוד

בכירים בצוותי המשא ומתן באיחוד הלאומי ובבית היהודי מספרים לחדשות כיפה, כי הרב אלי סדן מנסה לטרפד את ההסכמות להנהגה משותפת ולדחוק את בצלאל סמוטריץ' מהנהגת הרשימה. מקורבי הרב סדן: "הרב אינו עוסק בפרקטיקה של יחסי הכוחות ושיטת ההנהגה"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 13/02/19 11:41 ח באדר א'

בכירים במפלגות מאשימים: הרב סדן מעכב את האיחוד
ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

המשא ומתן בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי תקוע כבר כמעט שבוע, אך נראה כי יש מי ששם מקלות בגלגלי האיחוד. בכירים בשתי המפלגות סיפרו לחדשות כיפה כי העיכוב בחתימת ההסכם - בגלל הרב אלי סדן. על פי הטענות, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, מתנגד להסכמות כי בצלאל סמוטריץ' והרב רפי פרץ יחלקו הנהגה משותפת, ורוצה לדחוק את יו"ר האיחוד הלאומי מהנהגת הרשימה המאוחדת. 

הרב סדן, אשר שימש כחבר בוועדה המסדרת שמינתה את הרב רפי פרץ ליושב ראש הבית היהודי, מנסה כעת לטרפד את המינוי של סמוטריץ' כיושב ראש משותף עם הרב פרץ. אמש (ג') נפגשו שני מנהיגי המפלגות לשיחה משותפת, אולם גם ממנה לא יצא דבר.

המועצה הציבורית בכינוסה הראשון, הערב

המועצה הציבורית בכינוסה הראשון, הערבצילום: דוברות הבית היהודי

לטענתם, הרב אלי סדן שומר טינה לסמוטריץ', זאת לאחר שבבחירות המוניציפליות בבנימין קידם הרב סדן את שילה אדלר, בוגר המכינה יו"ר הנהלת עמותת הבוגרים שלה, לתפקיד ראש המועצה, ואילו סמוטריץ' תמך בפומבי בישראל גנץ. לבסוף, גנץ נבחר לתפקיד ראש המועצה, ואילו אדלר התמנה ליועץ האסטרטגי של ראש הממשלה נתניהו לענייני הציונות הדתית. על פי הטענות, הרב סדן האשים את סמוטריץ' בהפסד של תלמידו, ומשכך החליט למנוע ממנו את כס ההנהגה.

מקורבי הרב אלי סדן מכחישים את הטענות: "הרב אלי סדן תומך מאוד בריצה משותפת של הרשימות ואינו עוסק בפרקטיקה של יחסי הכוחות ושיטת ההנהגה. הרב סדן רואה ערך חשוב בקיומה של נציגות חזקה בכנסת ובממשלה לציונות הדתית."

נראה כי הרבנים ממשיכים לבחוש במהלכים שמקדמים הפוליטיקאים. הרב סדן, בשיתוף עם הרב דרוקמן, היה שותף בכיר בכינון הוועדה הציבורית בכך מנעה את הבחירות ממרכז הבית היהודי. לצד הרבנים דרוקמן וסדן, ישנם רבנים נוספים שמתערבים בהחלטות פוליטיות ומפלגתיות. ביום שני התכנסו הרב שמואל אליהו, הרב דוד פנדל, הרב זלמן מלמד ורבנים נוספים, וקראו לראשי המפלגות לקדם את הריצה המשותפת בין המפלגות.