סמוטריץ': "הרב רפי לא רצה לשבת איתי, אני פה במלון בלי בגדים להחלפה"

יו"ר האיחוד הלאומי סיפר כי ירד באופן ספונטני לכנס בים המלח על מנת להיפגש באופן ישיר עם הרב רפי פרץ, אלא שלדבריו, זה לא הלך חלק. "הוא העדיף לא לשבת איתי", אמר סמוטריץ', "התכלבתי על ספה פה במלון, אני בלי בגדים ובלי תפילין". בתגובה ל"דאגה" של עקיבא נוביק לשלומו, צייץ לבסוף סמוטריץ': "תנוח דעתך, הסתדרתי עם התפילין"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 13/02/19 09:09 ח באדר א'

סמוטריץ': "הרב רפי לא רצה לשבת איתי, אני פה במלון בלי בגדים להחלפה"
ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

"שמעתי שהרב רפי בכנס בים המלח, אז באתי כדי להיפגש", סיפר הבוקר (ד') ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי, בראיון ל'קלמן-ליברמן', ברשת ב', על הגעתו לכנס מנהלי הציונות הדתית במלון בים המלח. "הוא העדיף לא לשבת איתי. התכלבתי על ספה פה במלון, אני פה בים המלח בלי בגדים להחלפה ובלי תפילין".

האמירות האלו של סמוטריץ' הביאו לכמה הרמות גבה וגיחוכים, בין היתר לציוץ שכתב עקיבא נוביק, כי הוא יוצא לנסיעה ארוכה וישמח לשמוע עדכונים בנוגע לתפילין והבגדים. בתגובה צייץ לו סמוטריץ': "תנוח דעתך, עם התפילין הסתדרתי, עם הבגדים נסתדר עוד יום".

אמש נאם סמוטריץ' בכנס, לאחר יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, שנאם גם הוא. "בסופו של דבר התקיים מפגש, לא שלנו ביחד כי הם (אנשי הרב פרץ, י.ק) חששו מזה. סיכמנו שצוותי המשא ומתן יישבו ואח"כ אנחנו ניפגש. אני מבין את החשש שלהם, אני מנוסה בפוליטיקה והוא לא, זה באמת לא כוחות".

סמוטריץ' טען כי הוא מוכן לוותר על הרבה מאוד דברים למען האיחוד: "ויתרתי על המקום הראשון ברשימה, לא כי אני חושב שזה נכון פוליטית, אלא כי זה נכון ערכית".לדבריו, ההגינות מחייבת לחלק את התפקידים והאחריות ברשימה המאוחדת שווה בשווה; "אני מצפה לחלוקה שווה של ההנהגה והתפקידים ונתתי להם לבחור, כמו שני ילדים שמחלקים עוגה ואמא אומרת להם שאחד יפרוס ואחד יבחר. אני מוכן שהוא יפרוס ואני אבחר, אני מוכן גם שאני אפרוס והוא יבחר, למי תהיה קדימות ברשימה, ולמי תהיה קדימות בתפקידים", אך מדבריו עולה שלא נרשמה התקדמות: "אני באמת לא מבין למה זה לוקח כל כך הרבה זמן", אמר.

הרב רפי פרץ בכנס ירושלים, אמש

הרב רפי פרץ בכנס ירושלים, אמשצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סמוטריץ' פירט לגבי המשא ומתן, כי נושא צירוף מפלגת 'עצמה יהודית' של איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי, שנוי במחלוקת: "יש סלע מחלוקת מאוד משמעותי ביחס לעצמה יהודית. אני מתעקש על זה ואני לא אחתום בשום פנים ואופן על הסכם אם בתוכו לא תהיה הסכמה שבאופן עקרוני אנחנו רוצים לצרף את עצמה יהודית כבלוק טכני", אך לדבריו, "יש שם קושי עם העניין הזה".

הוא הוסיף כי הוא מעדיף לחתום קודם על הסכם עם הבית היהודי: "אני מאוד רוצה לחתום איתם קודם. אני חושב שסדר הדברים הנכון הוא שאנחנו השותפים הטבעיים נחתום על איחוד אמיתי. נקבע תודעה של מפלגה ציונית דתית קלאסית".