סמוטריץ': "הרב רפי - בוא ניכנס עכשיו לחדר ונצא עם בשורה"

על רקע דיווחים לא רשמיים אודות השגת הסכם, דיבר יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' בכנס מנהלים במלון בים המלח: "אין סיבה בעולם שהמו"מ יקח כ"כ הרבה זמן. אני מבין שהרב רפי פה - אני מוכן לרדת מהבמה ולסגור כאן על ריצה משותפת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/19 22:43 ז באדר א'

סמוטריץ': "הרב רפי - בוא ניכנס עכשיו לחדר ונצא עם בשורה"
"בואו נסיים עם הסיסמאות של אחדות ונגיע לזה". סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', פנה הערב (ג') באופן פומבי ליו"ר הבית היהודי רב רפי פרץ, ואמר: "אין סיבה בעולם שהמו"מ יקח כ"כ הרבה זמן. אני מבין שהרב רפי פה. אני מוכן לרדת מהבמה ולסגור כאן על ריצה משותפת". את הדברים אמר סמוטריץ' במהלך כנס מנהלים של הציונות הדתית במלון בים המלח.

סמוטריץ' הוסיף כי "אנחנו יכולים וצריכים לעבוד ביחד, וזה יהיה בנוי על אמון. שני אנשים שמסתכלים בעיניים ובלב ועובדים ביחד. בואו נכנס לחדר ונצא מכאן עם בשורה.

"אי אפשר להתנהל בחשדנות", אמר יו"ר האיחוד הלאומי. "אני כבר בפגישה הראשונה ויתרתי על המקום הראשון. אמרתי לרב רפי שאני מחפש שותף. לא מנסים למקסם רווחים. אין פטרנליזם והתנשאות - יש רק מפלגות עם שיתוף ערכים שבאים לעבוד יחד.

"לא צריך מתווכחים ולא צוותי משא ומתן. אם נשב שנינו יחד בלי רעשי רקע זה ייגמר בחיבוק גדול שבונה אמון. נשדר לבני ובנות הציונות הדתית מסר גדול של ביחד. תם זמן הדיבורים על אחדות, הגיע עת מעשים. זה האתגר שלנו - לחבר את הציונות הדתית. בואו נסיים עם הסיסמאות של אחדות ונגיע לזה. כאן ועכשיו".

הדברים מגיעים על רקע דיווח של כתב ערוץ 13, עקיבא נוביק, שלפיו ההסכם קרוב מתמיד: לפי הדיווח, יוסכם כי הרב רפי פרץ יהיה במקום הראשון, וסמוטריץ׳ במקום השני עם "מנגנון לחלוקת תפקידים וסמכויות הוגנת". עוד נאמר כי במהלך הלילה תתקיים פגישה בין הצוותים במטרה להגיע להסכמות סופיות עד מחר בבוקר.