עם הערות קצרות ומדויקות: ספר המשניות של הנופל בעזה נמסר לספרייה הלאומית

ספר המשניות של איל ברקוביץ, שנפל בעזה עם חברו גל איזנקוט במהלך מבצע להחזרת גופות החטופים, נמסר לספרייה הלאומית. "חלק משרשרת הדורות של העם היהודי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/24 12:36 יא באייר התשפד

עם הערות קצרות ומדויקות: ספר המשניות של הנופל בעזה נמסר לספרייה הלאומית
איל ברקוביץ ז"ל וגל איזנקוט ז"ל, צילום: משפחת ברקוביץ'

איל ברקוביץ', שנפל בעזה במהלך מבצע להחזרת גופות החטופים, כתב הערות על ספר משניות, בתקופת לימודיו בישיבה הגבוהה. היום (א') משפחתו תרמו את הספר עם הערותיו לספרייה הלאומית. איל גדל בסוסיא שבהר חברון ואת לימודיו התיכוניים עשה בישיבת בני עקיבא לחינוך סביבתי ביישוב ועם סיום התיכון עבר לישיבה הגבוהה "בני דוד" בעלי.

בעת לימודיו בעלי הצטרף איל לקבוצת לומדי משניות. את המשנה למד ושינן מתוך מהדורה בפורמט קטן שהודפסה בהוצאת "משנה סדורה". במהלך כל תקופת הלימוד איל היה כותב הערות קצרות כמעט לכל משנה.

משפחתו של איל

משפחתו של איל צילום: מוטי דהאן

ההערות של איל בספר הן קצרות ומדויקות מאוד

כמה שבועות לאחר שאיל נהרג פנתה המשפחה לספרייה הלאומית בהצעה לתרום את ספר המשניות של איל עם ההערות בכתב ידו ולסרוק את הכרך לקטלוג הספרייה. בספר שנסרק רואים שההערות של איל הן קצרות, אך בתמציתיות רבה הוא הצליח להסביר את כוונת המשנה במקומות שבהם המשנה איננה נדיבה בפרטים.

בטקס שהתקיים בספרייה הלאומית ביום שישי בבוקר, בנוכחות בני משפחה רבים וחברים, אמר אביו של אייל, שמעיה ברקוביץ, כי "המשפחה נרגשת למסור את הספר לאוסף כתבי היד של הספרייה ובכך להוות חלק משרשרת הדורות של העם היהודי".

איל ברקוביץ' נפל מספר שעות לפני הדלקת נר ראשון של חנוכה, כ"ד כסלו תשפ"ד ה-7 בדצמבר 2023, ביחד עם חברו גל אייזנקוט במהלך מבצע להחזרת גופות החטופים עדן זכריה וזיו דדו ממנהרה באזור ג'באליה בעקבות מידע מודיעני.