גנץ שוחח עם אבו מאזן: מעריך את הגינוי לפיגוע בבני ברק

אחרי שהודיע על שורה של הקלות לפלשתינים שאושרו לרגל הרמדאן, שר הביטחון בני גנץ שוחח הערב עם יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס | גנץ הביע את הערכתו על הגינוי שהוציא אבו מאזן לפיגוע בבני ברק

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/04/22 20:47 ד בניסן התשפב

גנץ שוחח עם אבו מאזן: מעריך את הגינוי לפיגוע בבני ברק
יו"ר כחול לבן בני גנץ, צילום: פלאש 90, גילי יערי

שר הביטחון בני גנץ שוחח הערב (ג') עם יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס. שר הביטחון ביקש לברך אותו ואת הציבור הפלסטיני לרגל חודש הרמדאן. בשיחה בין השניים אמר שר הביטחון גנץ, כי החגים צריכים להיות זמן של שלום ושלווה, ולא של טרור, וכי ישראל רואה בחומרה את הפיגועים שגבו את חייהם של 11 בני אדם בשבועיים האחרונים ותמשיך לפעול בעוצמה למניעת פגיעה באזרחים ובכוחות הביטחון. 

גנץ הביע את הערכתו על הגינוי שהוציא אבו מאזן לפיגוע בבני ברק, והדגיש בפניו, כי ישראל נכונה להרחיב את הצעדים האזרחיים בחודש הרמדאן ולאחריו, ככל שהיציבות הביטחונית תאפשר זאת.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, הודיע כי בתום הערכת מצב ביטחונית שהתקיימה היום בראשות שר הביטחון בני גנץ, ובהשתתפות הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, אישר שר הביטחון בני גנץ שורה של הקלות לפלשתינים, למרות גל הטרור.

כניסה להר הבית וביקורי משפחות: כל ההקלות שאושרו

בין ההקלות שאושרו ניתן אישור כניסה של פלשתינים להר הבית לתפילות יום השישי. כניסת נשים תתאפשר בכל הגילאים וילדים עד גיל 12 תתאפשר ללא צורך בהיתר קיים. הכניסה לגברים בגילאי 50 ומעלה ללא היתר קיים ולגברים בגילאי 40 ומעלה תהיה בכפוף להיתר קיים.

בנוסף, לרגל הרמדאן, אישר שר הביטחון גנץ ביקורי משפחות בישראל לקרבה ראשונה לפלשתינים תושבי יהודה ושומרון, בימים ראשון עד חמישי. עוד הוחלט, כי תתקיים הערכת מצב נוספת בשבוע הבא בראשות שר הביטחון, בסופה יוחלט האם לאשר הרחבה של הצעדים לאישור יציאה לביקורי משפחה. זאת בהתאם למצב הביטחוני.

נזכיר, כי בשנתיים האחרונות, לא ניתנו הקלות ברמדאן בשל מגיפת הקורונה. במהלך החודש יורחבו שעות הפעילות במעברים בכדי לתת מענה מיטבי למבקרים. אלוף רסאן עליאן עדכן את בכירי הרשות הפלשתינית ואת הגורמים הרלוונטיים בקהילה הבינלאומית על הצעדים והמחוות לרגל החג, ובירך אותם בברכת ״שהר מובארכ ורמאדן כרים״.