חוששים מהסלמה בצל הרמדאן: המתח עולה בערים המעורבות

הפיגוע בבאר שבע העלה מחדש את סוגיית הערים המעורבות: באר שבע לא ידעה פיגוע רצחני כל כך הרבה שנים, ובמערכת הביטחון חוששים מהרמדאן המתקרב. גם בעכו חוששים מהסלמה. "ארבעה אזרחים נרצחו, נוספים נפצעו ואנחנו ממשיכים בשגרה כאילו לא קרה כלום" | תמונת מצב

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 24/03/22 07:45 כא באדר ב'

חוששים מהסלמה בצל הרמדאן: המתח עולה בערים המעורבות
יפו במהלך הפרעות ב"שומר החומות", צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הסלמה בפתח? חודש הרמדאן מתקרב, ובמערכת הביטחון נערכו לפיגועים ומפגעים בירושלים והסביבה, אלא שמדרום נפתחה הרעה. בעיר באר שבע מתקשים לחזור לשגרה אחרי הפיגוע הקשה בו נרצחו ארבעה בני אדם, בהם שלוש נשים.

אמש פרסמנו בכיפה כי גם בעכו, עשרה ימים בלבד לפני תחילתו של הרמדאן, חוששים שתסריט "שומר החומות" עלול לחזור על עצמו. אחת מהסיבות העיקריות לחשש היא ההבטחה של המשרד לביטחון פנים לתגבור כוח השיטור בעיר שעדיין לא קוימה.

"ארבעה אזרחים נרצחו, נוספים נפצעו ואנחנו ממשיכים בשגרה כאילו לא קרה כלום"

בתוך כך, עשרות תלמידי ישיבה הגיעו אתמול (ד') בשעות צהריים למעבר כרם שלום המפריד בין רצועת עזה למדינת ישראל וחסמו בצמיגים בוערים את התנועה במקום, לטענתם האירוע הגיע בתגובה לפיגוע הטרור המזעזע אתמול בבאר שבע שגבה את חייהם של ארבעה אזרחים.

"נמאס לנו לשתוק, ארבעה אזרחים נרצחו, נוספים נפצעו ואנחנו ממשיכים בשגרה כאילו לא קרה כלום", אמר אחד התלמידים. בסיוע של תושבי האזור תלמידי הישיבה חסמו כאמור את הצומת המרכזי במקום והבעירו צמיגים.

על המוקד: עומר בר לב והמשטרה

הזעם המשיך עם טעותו של השר לביטחון פנים, עומר בר לב. הוא הספיד בהלווייתה של דורית יחבס, אחת הנרצחות, וטען כי "לא נשקוט עד שהפושע והטרוריסט הזה יגיע לכלא ויישפט בכל חומרת הדין". משתתפי ההלוויה קראו לעבר השר לביטחון הפנים שהמחבל חוסל, אך השר המשיך בדבריו ובטעותו וגרר זעם גדול.

כזכור, המחאות היו גם נגדו של המפכ"ל יעקב שבתאי שהגיע לזירת הפיגוע כמה שעות אחריו ונתן סקירה תקשורתית שבסיומה חולץ מההמון, שהגיע להפגין ודרש משילות. נגד המשטרה הופנתה גם המחאה אודות הנשק של תושב מועצת הר חברון, שניטרל את המחבל, ונשקו נלקח לבדיקה. הוא דרש פתרון לחששות שלו, ובסופו של דבר המשטרה נענתה לו ולמחאה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן