עמר בר-לב ביקר בחשאי בירדן כדי לדון בהקלות לפלשתינים

השר לביטחון פנים עמר בר-לב יצא בשבוע שעבר לביקור חשאי בירדן, על פי פרסומים, מטרת הביקור הייתה דיון בהקלות לפלשתינים לקראת חודש הרמדאן שיחל בשבת הקרובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/22 09:24 כו באדר ב'

עמר בר-לב ביקר בחשאי בירדן כדי לדון בהקלות לפלשתינים
בר-לב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון פנים עמר בר-לב שנמצא בלב הסערה הציבורית בעקבות מספר התבטאויות חריגות שלו, יצא בשבוע שעבר לביקור סודי בירדן, שם נפגש עם מספר בכירים במדינה. מטרת הביקור הייתה הרחבת ההקלות הניתנות לפלשתינים בימי הרמאדן.

הקלות לפלשתינים: גם בשיחות של בנט עם א-סיסי

חודש הרמאדן יחל בשבת ובממשלה מתכוונים להרחיב את ההקלות לפלשתינים וערביי רצועת עזה באופן משמעותי. על פי הפרסום של מיכאל שמש זאת הייתה מטרת הביקור החשאי של בר לב בירדן. לכיפה נודע כי גם ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח בנושא עם נשיא מצרים א-סיסי בזמן ביקורו במצרים בשבוע שעבר.

נזכיר כי בהלווייתה של דוריס יחבס הי"ד, אמר בר-לב, למרות שהמחבל חוסל, כי "לא נשקוט עד שהפושע והטרוריסט הזה יגיע לכלא ויישפט בכל חומרת הדין". בתחילת השבוע הגיב לדברים ואמר: "לא שמתי לב, אני מתנצל בפני המשפחה. הגעתי ללוויה ואני רואה את הגופה לפניי, את בעלה יוסי מתייפח, שתי בנות ובן שלו על הצוואר, מה אני אגיד לך? התרגשתי והתבלבלתי. כנראה כשאתה מתבגר זה הרבה יותר קשה ורגשני, זה מה שקרה".

על ההקלטה בה נשמע אומר כי המחבל נרצח, אמר: "אין לי מה לומר. אמירות מיותרות, אני לוקח עליהן את מלוא האחריות. אבל שלא נתבלבל, זה לא פוגע כהוא זה במאבק של משטרת ישראל ושלי בפשיעה בכלל ובפשיעה במגזר הערבי".