גנץ מודיע: "הפגישות שלי עם מלך ירדן עבדאללה ועם הפלשתינים יימשכו"

ברקע הפרסומים בשבוע שעבר על מתיחות בין ראש הממשלה לשר הביטחון, אומר גנץ כי ימשיך לפגוש את עבדאללה השני ואבו מאזן: "אני מקיים את הפגישות הללו בשיקול דעת" | על ההקלות לפלשתינים בחודש הרמדאן: "שוקלים אותן על בסיס יומיומי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/04/22 08:16 ג בניסן התשפב

גנץ מודיע: "הפגישות שלי עם מלך ירדן עבדאללה ועם הפלשתינים יימשכו"
גנץ ובנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני כשבוע וחצי נרשם חיכוך בין ראש הממשלה בנט לשר הביטחון גנץ, לאחר שגנץ שניסה ליזום פגישה עם נשיא הרשות הפלשתינית אבו מאזן ומלך ירדן עבדאללה השני לקראת חודש הרמדאן, "לשכת ראש הממשלה למדה על ניסיונות של שר הביטחון לארגן מפגש עם אבו מאזן ומלך ירדן, מגורם ערבי", אמר גורם מדיני. בנט וגנץ נפגשו בכדי ליישר את ההדורים, ויומיים לאחר מכן גנץ נועד עם המלך בירדן שם שוחחו השניים על הצעדים לשיפור חיי הפלשתינים. הבוקר (ב') אומר גנץ כי השיחות שלו עם נשיא הרשות ומלך ירדן יימשכו.

"הפגישות שלי עם מלך ירדן עבדאללה ועם הפלסטינים יימשכו. אני מקיים את הפגישות הללו בשיקול דעת ואיני מתכוון להתעסק בפוליטיקה קטנה, יש פה מדינה לנהל", אמר גנץ בראיון ב"כאן רשת ב". 

על ההקלות לפלשתינים במהלך חודש הרמדאן אמר גנץ: "צריך להקפיד להפריד בין מבצעי הטרור לקהל הרחב. אנו שוקלים על בסיס יומיומי מה נכון לעשות, ומפעילים את כל שיקולי הביטחון האפשריים".

בגל"צ דווח הבוקר כי אתמול שוחח ראש הממשלה עם מלך ירדן. עבדאללה השני ביקש להקל על הגעת מתפללים להר הבית ולמסגד אל-אקצא ולהקפיא מהלכים שילבו את המתיחות. במקביל, סוגיית ההקלות לפלשתינים נותרה המרכזית, על פי הדיווח הכרעה בנושא צפויה מחר או מחרתיים.