חריג מח"ט גבעתי הסרוג ביקש מהמפקדים להתגלח

הוראה חריגה של מפקד החטיבה הסגולה על גידול זקן בחטיבה, המח"ט נכנס לסערת גידול הזקן בצה"ל והורה לכל המפקדים להתגלח במיידי: "אני מזהה ניצול ציני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/21 09:34 ב באלול התשפא

מח"ט גבעתי הסרוג ביקש מהמפקדים להתגלח
מואטי בטקס המינוי, צילום: דובר צה"ל

סערת הגילוח בצה"ל היא ארוכת שנים וכבר צמח לה זקן ארוך, בין מפקדי צה"ל הבכירים לדרגים הזוטרים קיים ויכוח תמידי על גילוח הזקן ויש אף עמותות שפועלות בנושא על מנת לאפשר גילוח לכולם. המח"ט החדש של חטיבת גבעתי אל״ם אליעד מואטי שרק נכנס לתפקיד בהוראה חריגה ללוחמי החטיבה.

אל״ם אליעד מואטי תקף את מגדלי הזקן באיגרת ששיגר למפקדי החטיבה הסגולה, מואטי כתב למפקדים: "אני מזהה ניצול ציני, לא ערכי ולא ישר של לוחמים ומפקדים את עילות האישור הרשמיות באופן שלועג לערכי הצבא ובז לכל מה שישר ואמיתי". המח"ט הוסיף כי זוהי אינה פקודה אלא עניין ערכי וכי הוא מצפה מכל מפקדי החטיבה לנוע ללא זקן.

המכתב שנשלח למפקדים

המכתב שנשלח למפקדיםצילום: ללא

לחיילים הדתיים כתב מואטי כי הסינון הדתי יעשה על ידי רב החטיבה והזהיר כי הסינון יהיה קפדני מאוד, מואטי ביקש מהמפקדים לא לפנות לרב בנושא זה ולהוביל דוגמא אישית. על גילוח זקן בצבא אמר מואטי כי מדובר בנושא ערכי.

מדובר צה"ל נמסר לחדשות כיפה בתגובה כי: "מפקד החטיבה הפיץ איגרת לכלל המפקדים עם כניסתו לתפקיד בנושא ערכים, נורמות ותרבות ארגונית ביחידה.כפי שנכתב באיגרת, אין חובת פקודה בחטיבה להתגלח, אלא הידוק הקפדנות במתן פטורי הזקן.

הפקודה ביחס להיתר חריג לגידול זקן חלה באופן שווה על כלל המשרתים והחטיבה תמשיך להקפיד על כך שהמבקשים לקבלת היתר חריג מנסיבות דתיות, רפואיות או אישיות יעמדו בתנאי הזכאות והכללים בעניין".

מואטי מונה למפקד חטיבת גבעתי רק בחודש שעבר. טקס החילופים נערך במצודת יואב במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

אלוף-משנה אליעד (מואטי) מאור החליף בתפקידו את תת-אלוף איציק כהן, אשר כיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות. מואטי אמר בטקס החילופים בו מונה למח"ט גבעתי כי: "חטיבת גבעתי היא חטיבת רק"ם מתקדם, לוחמת ומשימתית, זריזה וגמישה, מומחית בלחימה בשטחים מורכבים. עוצמתה במפקדיה ובאנשיה, מוכנה תמיד ומנצחת כל אויב. ערכית, מקצועית ובעלת תרבות ארגונית איכותית, שואבת את חוסנה מרוח גבעתי ומורשתה".


(חטיבת גבעתי בתרגיל).