יחידי סגולה: חטיבת גבעתי מובילה בביקוש לשירות קרבי

החטיבה ביצעה בתקופה האחרונה מספר פעולות שמטרתן להנגיש את השירות לחיילים ולהקל על פניות ההורים. אחרי גבעתי וגולני שבמקום הראשון בביקוש, נמצאות חטיבות כפיר, נח"ל והפלוגות המסייעות של חיל שריון

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/08/20 11:31 כז באב התשפ

יחידי סגולה: חטיבת גבעתי מובילה בביקוש לשירות קרבי
החטיבה הסגולה במקום הראשון. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

חטיבת גבעתי משתווה לגולני בביקוש לשירות קרבי: אחרי שנים בהן החטיבה החומה שלטה ללא עוררין במקום הראשון בביקוש לשירות קרבי, היום (ב') מתפרסם כי חטיבת גבעתי צמצמה את הפער וכעת חולקת איתה את המקום הראשון בתוצאות שאלוני ההעדפה של המיועדים לשירות קרבי, במחזור הגיוס אוגוסט 2020, שחל בימים אלה.

בני נוער שהתגייסו לשרת כלוחמים במחזור הגיוס הנוכחי ביחידות שאינן התנדבותיות, מילאו שאלוני העדפה לשלל היחידות. אחרי שקלול השאלונים, נמצא כי חטיבת גבעתי קיבלו את הציון 4.85 מתוך 5, ציון זהה לזה שקיבלה חטיבת גולני. במקום השלישי נמצאת חטיבת כפיר, שהסיירת המובחרת שלה - "חרוב", העלה את המוטיבציה לשירות בחטיבה. במקום הרביעי נמצאת חטיבת הנח"ל. את החמישייה הראשונה סוגרות הפלוגות המסייעות של חיל שריון שהוקמו לפני שש שנים.

חטיבת כפיר במקום השלישי בביקוש. חיילי החטיבה במפגש עם הזוג נתניהו

חטיבת כפיר במקום השלישי בביקוש. חיילי החטיבה במפגש עם הזוג נתניהוצילום: עמוס בן גרשום/פלאש 90

בהמשך הטבלה ניתן למצוא את חיל השריון, חיל ההנדסה הקרבית וחיל התותחנים. השאלונים לא כללו יחידות ממיינות והתנדבותיות כמו חטיבות הצנחנים, הקומנדו והסיירות המטכ"ליות. גם יחידות משמר הגבול שנמצאות תמיד במקום גבוה ברשימה אינן נכללות בניתוח הנתונים.

קצין השלישות - בקבוצת הוואטספ עם ההורים

אחד ההסברים לעלייה בביקוש לחטיבת גבעתי, הוא כמות ההשקעה שיש להם במתגייסים לפני ההגעה שלם לבקו"ם, כשהם שולחים מפקדי פלוגות ומחלקות לשוחח עם בני הנוער בבתי הספר. "קיימנו כנסים למועמדים לשירות ביטחון לפני הגיוסים, ונחדש אותם במחזורים הבאים בזום. זו כבר התעסקות בדור אחר שרוצה וצריך לדעת הרבה יותר, לפני שהוא עולה על מדים", אמר קצין בחטיבה.

"זה כבר לא 'פקודות עבור' – אנחנו מסבירים למפקדים שעליהם לדבר עם הלוחמים בגובה העיניים, ושלא ייבהלו אם חייל אומר להם לא מסכים. צריך עם הדור הזה להתנהל באופן חכם ולא צודק. אנחנו שולחים את המפקדים לביקורי בית אצל החיילים – ולא רק לכאלה שיש להם בעיות ת"ש".

כולם בצה"ל מכירים את עניין התלונות של ההורים בעקבות היחס לבניהם החיילים. אז בחטיבה החליטו להקדים תרופה למכה ומינו קצין קשר להורי הלוחמים. מדובר בקצין השלישות של היחידה אליו מתנקזות כל פניות ההורים והוא דואג לטפל בכך בזמינות ונגישות רבה יותר מהמקובל, ובטח יותר מהר מהקצינים בשטח. 

מתגייסים בבקו"ם. אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה

מתגייסים בבקו"ם. אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבהצילום: אבי דישי, פלאש 90

למשל, כשהורים רבים לחיילים בחטיבה הביעו את זעמם לפני כחודשיים על תנאי הבידוד להם זכו הטירונים בעקבות הקורונה, קצין השלישות הצטרף לקבוצת הוואטסאפ של ההורים, שמע את התלונות וספג את הטענות, וכך יחל להעביר זאת לטיפול מפקדי החטיבה. כיום מרבית הנדבקים כבר החלימו ואף השתתפו במסע הכומתה שסימל את סוף המסלול וההכשרה שלהם והפיכתם ללוחמים מן העניין בחטיבה הסגולה.

אל תפקיד "קצין הקשר" מצטרף מוקד פרט טלפוני בבסיס האימונים וההכשרות של חטיבת גבעתי. מדובר למעשה בחמ"ל שזמין להורים 24 שעות ביממה. "אנחנו אומרים להורים שזכותם לדרוש ולדאוג. הפסקנו ימי הורים שהיו בבסיס, שבהם ההורים ראו איפה בניהם אוכלים, ישנים ומתאמנים בגלל הקורונה, אבל נחדש זאת בזום". הוסיף הקצין.

הטירונים החדשים יכולים להתאכזב מהחלטתו של הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי לבטל את התכנית להקמת בסיס אימונים חדש לחטיבה במקום הבסיס המיושן בקציעות, המוערכת בכמיליארד שקלים. התכנית שתוכננה להתבצע גם עבור חטיבת הנח"ל בוטלה כדי להסיט את התקציב לחימושי קרב לחיל האוויר וחיזוק ההגנה האווירית.