מח"ט סרוג חדש לחטיבת גבעתי

חטיבת גבעתי התחדשה היום במח"ט חדש. אלוף-משנה אליעד (מואטי) מאור נכנס לתפקיד בהתרגשות ויחליף את תת-אלוף איציק כהן. מפקד עוצבת הפלדה: ״חטיבת גבעתי היא אחת מחטיבות החוד הקטלניות ביבשה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/21 21:01 כז בתמוז התשפא

מח"ט סרוג חדש לחטיבת גבעתי
המינוי החדש, צילום: דובר צה"ל

מפקד חדש לחטיבת גבעתי אלוף-משנה אליעד (מואטי) מאור מונה למפקד חטיבת גבעתי. טקס החילופים נערך היום (ד') במצודת יואב במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

אלוף-משנה אליעד (מואטי) מאור מחליף בתפקידו את תת-אלוף איציק כהן, אשר כיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות. תת-אלוף כהן ייכנס בחודש הקרוב לתפקידו כמפקד עוצבת אדום. מואטי אמר בכנס כי: "בערב זה, אני זוכה לקבל על עצמי את הפיקוד על חטיבת גבעתי. חטיבה שרוחה ומורשתה הם שתי וערב בבגד יומה, בכובד ראש ומתוך תחושת אחריות ושליחות". מואטי הוסיף כי: "חטיבת גבעתי היא חטיבת רק"ם מתקדם, לוחמת ומשימתית, זריזה וגמישה, מומחית בלחימה בשטחים מורכבים. עוצמתה במפקדיה ובאנשיה, מוכנה תמיד ומנצחת כל אויב. ערכית, מקצועית ובעלת תרבות ארגונית איכותית, שואבת את חוסנה מרוח גבעתי ומורשתה".


תת-אלוף סער צור, מפקד עוצבת ״הפלדה״, בירך את השניים ואמר כי: ״חטיבת גבעתי סיימה בשנה האחרונה הסבה מלאה לנמר והיא אחת מחטיבות החוד הקטלניות ביבשה. החטיבה מובילה, חותרת למצוינות ומגיעה למצוינות, חותרת למגע בכל משימה - חטיבה לוחמנית".
טקס החילופין הרשמי

טקס החילופין הרשמיצילום: דובר צה"ל

צור הוסיף בנימה אישית כי: "איציק, מי שלא מכיר אותך מופתע לעיתים מהשקט הנפשי, האצילות, הצניעות, אבל מהר מאוד מבינים כולם כמה עוצמה יש בך. בעבודה קשה ובהשקעה של לילות כימים, המשכת להעלות את החטיבה למקומות נעלים והפכת לאחד ממפקדיה הנערצים של החטיבה. מואטי, כבר בתחילת הדרך נוכחתי בעוצמתך, בפיקחותך ובנכונות להשקיע ולהוביל קדימה. אין ספק שאתה קצין עתיר ניסיון אשר יחד עם מפקדי וחיילי החטיבה יצעיד אותה לרף גבוה נוסף ולהצלחות מבצעיות״.

תת-אלוף איציק כהן מפקד חטיבת גבעתי היוצא סיפר: "לפני 26 שנים, גורלי נקשר עם גורל חטיבת גבעתי, וככל לוחם הסתכלתי על הכומתה הסגולה בעיניים נוצצות. התחייבתי לתת את כולי, התחייבתי לדאוג לכל חייל ולעשות הכל על מנת להחזירו לביתו בשלום. התחייבתי להגן על תושבי מדינת ישראל. אני נושא עימי את הזכרונות מאחיי לנשק שנפלו לאורך השנים, אני נוצר בליבי את צוואת הנופלים: לעשות את כל הנדרש למען בטחונה וריבונותה של מדינת ישראל.

כהן הוסיף כי: "היום בו אני מסיים את הפיקוד על החטיבה מהווה את סיומה של התקופה המשמעותית בחיי ואין לי ספק שחטיבת גבעתי מוכנה למלחמה כחטיבה מנומרת מובילה, את זה הוכחתם לי בתעסוקות, בהתקלויות בגזרות, בסיכולי הפיגועים ובאימונים האינטנסיביים שהובלנו יחד״.

מפקד חטיבת גבעתי הנכנס, אלוף-משנה מואטי אמר כי: ״בערב זה, אני זוכה לקבל על עצמי את הפיקוד על חטיבת גבעתי. חטיבה שרוחה ומורשתה הם שתי וערב בבגד יומה, בכובד ראש ומתוך תחושת אחריות ושליחות. חטיבת גבעתי היא חטיבת רק"ם מתקדם, לוחמת ומשימתית, זריזה וגמישה, מומחית בלחימה בשטחים מורכבים. עוצמתה במפקדיה ובאנשיה, מוכנה תמיד ומנצחת כל אויב. ערכית, מקצועית ובעלת תרבות ארגונית איכותית, שואבת את חוסנה מרוח גבעתי ומורשתה".

אלוף-משנה אליעד (מואטי) מאור נולד בשנת 1978 והתגייס בשנת 1997 ליחידת דובדבן, בה שירת כלוחם וכמפקד. מואטי בוגר קורס פיקוד ומטה, בעל תואר ראשון בהיסטוריה צבאית מאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בביטחון לאומי ומנהל מאוניברסיטת חיפה. כמו כן, אלוף-משנה מאור בוגר המכללה לביטחון לאומי ובעל תואר שני נוסף ביחסים בין לאומיים מאוניברסיטת חיפה. אלוף-משנה מאור נשוי לשלומית ואב לשבעה ילדים.

 אמיתי פורת מזכ"ל הקיבוץ הדתי אמר "אליעד חבר קיבוץ מירב בגלבוע, אב לשבעה ילדים, הוא מצפן חיובי של עולם הערכים אותו אנחנו מנסים להנחיל לדור ההמשך שלנו. נתינה, חלוציות, לקיחת אחריות, אהבת העם והמולדת. יחד איתו חבשנו כולנו אמש בתנועה את הכומתה הסגולה בהערכה גדולה לפועלו"


חטיבת גבעתי בתרגיל.